ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون برنامه‌ریزی و نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از ارائه سرویس تقدیم لایحه در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی خبر داد و گفت:‌ این سرویس تا اوایل سال آینده فعال می‌شود.

به گزارش فارس، علی‌اصغر تدین با اشاره به ارائه سرویس تقدیم لایحه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: این سرویس برای افرادی فعال می‌شود که به دنبال تقدیم لایحه هستند اما تمایل به حضور در مراجع قضایی ندارند.

وی با بیان اینکه این سرویس آماده شده و مراحل آزمایشی و فنی خود را طی می‌کند، گفت: اوایل سال آینده شاهد ارائه سرویس تقدیم لایحه به صورت رسمی خواهیم بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به افزایش 400 دفتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال،‌گفت: ما به دنبال فعال کردن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تمام نقاط کشور هستیم و تلاش داریم حتی شهرهای کوچک و بخش‌ها نیز از این سرویس بهره‌مند شوند.

تدین با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش مهمی در کاهش مراجعات مردمی داشته‌اند، گفت: با کمک این دفاتر هزینه سنگین الکترونیکی کردن پرونده‌ها و امحاء پرونده‌های کاغذی از دوش قوه قضائیه برداشته شده و دسترسی به اوراق پرونده سریع‌تر شده است ضمن اینکه امنیت اوراق از این طریق بالاتر می‌رود.

وی در خصوص تعداد پرونده‌هایی که در حال حاضر در قوه قضائیه وجود دارد،‌ گفت: پرونده‌های یکتای ما به صورت اولین ورودی نزدیک به 5 میلیون پرونده است منتهی این پرونده‌ها چرخش دارد و زمانی که از دادسرا به مراجع دیگر می‌روند تا به مرجع عالی یعنی دیوان عالی کشور تجدید نظر برسند در هر مرحله دوباره ثبت می‌شوند که رقم بالاتر می‌برد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">