ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با انتقاد از افزایش ۱۰ درصدی تعرفه واردات لپ تاپ به کشور، خواستار کاهش این تعرفه به دلیل ورود کالای قاچاق به بازار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی میرمهدی صبح امروز شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه تعرفه واردات کالای لپ تاپ از ۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: به دلیل این افزایش تعرفه، برخی از صنوف مبادرت به واردات کالای قاچاق به بازار این صنف کرده اند. به نحوی که شاهد هستیم از صنوفی مانند صنف آهن، ۲۵ هزار کالای لپ تاپ با کارت بیمه غیر اصلی، وارد بازار IT کرده اند که این کالاها، قاچاق هستند.

وی با بیان اینکه افزودن تعرفه واردات، تنها به نفع قاچاقچیان بوده و باعث ورود کالاهای غیراصلی به بازار می شود، ادامه داد: تا پیش از این در بازار لپ تاپ هیچگونه کالای غیر اصلی وارد نمی شد اما با افزایش تعرفه ها، شاهد آن هستیم که از صنوف دیگر، در حال واردات این کالا به صورت قاچاق هستند که این موضوع در نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی خواهد بود.

میرمهدی با اشاره به اینکه درخواست کاهش تعرفه واردات لپ تاپ و تعیین تعرفه ۵ درصدی مانند گذشته را طی نامه ای به گمرک، وزیر صنعت و نیز ریاست جمهوری، ارائه کرده ایم، تاکید کرد: صنف فناوری اطلاعات، خواستار بازنگری قانون در تعرفه کالاهای دیجیتال به ویژه لپ تاپ است.

وی با تاکید براینکه افزایش تعرفه واردات در این مقطع به درآمد دولت نمی افزاید، افزود: این تصمیم تنها منافع قاچاقچیان را برطرف می کند و صنوف دیگر به سمت قاچاق کالاهای IT روی می آورند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به بررسی طرح الزام کارتهای بازرگانی فنی برای کالاهای وارداتی، ادامه داد: این موضوع از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده که به طور قطع می تواند مشکل کالاهای قاچاق را حل کند.

میرمهدی همچنین از برنامه هیات عالی نظارت بر اصناف برای ادغام ۴ اتحادیه مرتبط با صنف فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: ما از ادغام این اتحادیه ها و ایجاد یک اتحادیه منسجم و مستقل استقبال می کنیم. هم اکنون ۴ اتحادیه فناوران رایانه، صوت و تصویری و موبایل، الکترونیک و دستگاههای مخابراتی در این صنف مشغول به فعالیت هستند که ادغام آنها و پایه ریزی برای ایجاد یک اتحادیه مستقل برای فناوری اطلاعات در جهت رفع تداخل صنفی، امری ضروری محسوب می شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه همچنین از برگزاری نمایشگاه «کامپیوتکس تهران» مردادماه در مصلی تهران خبر داد و افزود: این نمایشگاه با هدف فروش و خدمات پس از فروش کالاهای کامپیوتری شامل سخت افزار، نرم افزار، شبکه و ماشین های اداری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: نمایشگاه کامپیوتکس با مجوز وزارت صنعت و معدن ۱۹ تا ۲۲ مردادماه برای نخستین بار در مصلی تهران برگزار می شود و صنف رایانه کالاهای خود را حداقل با ۲۰ درصد کاهش قیمت در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

میرمهدی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی کالاهای اصلی با قیمتهای رقابتی در حوزه رایانه عنوان کرد و ادامه داد: معرفی شرکتهای معتبر ارائه دهنده خدمات پس از فروش، کمک به واحدهای صنفی کوچک برای حضور در این بازار و در نهایت ترغیب مصرف کننده به خرید کالاهای IT در شرایط رکود بازار، از جمله اهدف برپایی کامپیوتکس تهران است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">