ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقادها از نحوه اجرای خط فیبرنوری در شهر کرمان که از هفته گذشته در دستور کار برخی اعضای شورای اسلامی این شهر قرار گرفته بود، این هفته شدیدتر شد و حتی مطرح می‌شود به جای تجهیزات مخصوص، از لوله آب در آن به کار رفته است.

به گزارش ایرنا یکی از عضو شورای اسلامی کرمان گفت: به نظر می‌آید پیمانکارانی که اکنون در حال اجرای پروژه فیبر نوری در سطح شهر هستند ملاحظه هیچ امری را در ارتباط با شهر و مردم ندارند و فقط گویا به فکر منافع خود و اجرای هرچه سریع‌تر کار هستند.

اجرای شبکه فیبرنوری در تفاهم وزارت ارتباطات با شهرداری ها از چندی قبل کلید خورده و شهر کرمان هم به این پروژه مهم و زیرساختی پیوسته که انتظار می رود با اجرای آن دسترسی شهروندان و کسب و کارها به اینترنت بهتر هم از نظر کیفیت و هم قیمت میسر شود.

اما نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در شهر کرمان یکی از پُرچالش ترین موضوعات یکصدو بیست و پنجمین نشست علنی شورای این شهر طی روز دوشنبه ۲۰ آذرماه بود؛ پروژه‌ای در اجرای نهضت ملی فیبر منازل و کسب و کارها، کرمان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو کشور مرداد امسال به طور رسمی به آن پیوست تا با پیمانکاری شرکت "های وب" (طرف قرارداد وزارت ارتباطات) به گفته مسئولان تا قبل از ۲۲ بهمن در این شهر به افتتاح برسد و شاهد تحولات بسیار خوبی برای کسب و کارها و مشاغل خانگی باشیم.

آنطور که برخی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان معتقدند با وجود همه برکاتی که پروژه فیبر نوری در حوزه سرعت اینترنت و بهبود کسب و کارهای مجازی و خانگی قرار است به وجود آورد اما این روزها در کرمان در روند اجرای این پروژه مردم با مشکلاتی مواجه شده‌اند، مشکلاتی که اعضای شورا هفته گذشته نیز در نشست علنی شورا اشاره‌ای گذرا به آن داشتند و امروز هم به صورت مفصل به آن پرداختند.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان شروع‌کننده انتقاد از نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در نشست این هفته شورا بود و گفت: قرارداد ما با شرکت "های وب" در زمینه فیبر نوری، قراردادی چالشی از ابتدا بود و در نهایت شورا به علت اینکه مردم از دستاوردهای جدید در حوزه ارتباطات محروم نشوند با این قرارداد موافقت کرد.

حسین چناریان بیان کرد: در نتیجه حفاری‌های شرکت های وب برای اجرای پروژه فیبر نوری، شهر به هم ریخته است و اجراکنندگان پروژه از هر جا که خواستند حفاری را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: در قرارداد با شرکت های وب مشخص شده بود که این شرکت مسئولیت جمع آوری این حفاری‌ها و آسفالت فضای تخریب شده را برعهده دارد اما شهرداری اکنون این اقدام را انجام می‌دهد.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان تاکید کرد: حداقل باید از گوشه خیابان حفاری را انجام می‌دادند نه اینکه از وسط خیابان، خیابانی که ۲۰ روز پیش آسفالت شده این کار انجام شود؛ اکنون باید بروید و گوشه های کار را ببینید که چه وضعیتی پیدا کرده است.

شهردار کرمان امروز در نشست علنی شورا حضور نداشت و پاسخ چناریان را رامین امیر مداح معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمان داد و خطاب به رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری گفت: با توجه به نزدیک بودن به سالگرد شهید سلیمانی، خود شهرداری اصرار داشت که شرکت های وب سرعت اجرا پروژه فیبر نوری را بالا ببرد.

وی ادامه داد: روزهای نخست شرکت‌ "های وب" اجرای پروژه فیبر نوری را از نزدیک جداول شروع کرد اما خیلی از تاسیسات زیر بود و باوجود اینکه با دستگاه‌های اجرایی هماهنگ کرده و نقشه‌ها را گرفته بودیم اما بعضی از این تاسیسات در نقشه‌های اجرایی ابلاغ شده نبودند، از این رو مجبور شدند از جداول فاصله بگیرند.

نایب رییس شورا هم گفت: با توجه به توضیحی که معاون شهردار ارائه کرد، شرکت "های وب" عملکرد خوبی را در کرمان از خود به جای نگذاشته است؛ اینکه به طور مارپیچی خیابان را بشکافند و آسفالت را خراب کنند توجیه ندارد؛ این مساله(پروژه فیبر نوری) در عین حال که نعمتی خوب برای مردم از جهت فناوری و ارتباطات است، اکنون در روند اجرا به شدت مردم را نیز اذیت کرده است.

محمدرضا کُمساری ادامه داد: شرکت های وب متعهد بود از میکرو دایکت (اﯾﺠﺎد ﯾﮏ ﻣﺴﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺑﺮای ﻓﯿﺒﺮ) برای اجرای پروژه فیبر نوری استفاده کند اما «بعضا می‌بینیم از لوله آب استفاده کردند».

وی اظهارداشت: در عین حال که از مسئولان بابت اجرای پروژه فیبر نوری تشکر می‌کنیم از شهرداری می خواهیم به صورت جدی مطالبات خود و خساراتی که وارد شده است را پیگیری کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">