ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقام هکرها ازآژانس ملی مبارزه باجرایم انگلیس

| چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

هکرهای انگلیسی روز سه شنبه در واکنش به دستگیری شماری از افراد در انگلیس به جرم تخلفات سایبری، وب سایت آژانس ملی مبارزه با جرایم این کشور را هک و از کار انداختند .
به گزارش ایرنا، به دنبال حمله هکرها، وب سایت آژانس ملی مبارزه با جرایم (ان سی ای) که نسخه انگلیسی 'اف بی آی ' آمریکا است، صبح امروز (سه شنبه) بدلیل مواجه شدن با یک بارترافیکی بیش از حد، بیش از دو ساعت از دسترس خارج شد.

هکرها که خودشان را 'گروه مارمولک ' نام گذاشته اند، مدعی شده اند که این حمله در انتقام به دستگیری اخیر شماری از حمله کنندگان در شبکه اینترنت، توسط این آژانس و سایر دستگاه های ذی ربط بوده است.
وب سایت آژانس ملی مبارزه با جرایم انگلیس صبح امروز ( سه شنبه) پس از هک شدن از دسترس خارج و بر روی آن تصویر یک مارمولک و یک پیام که حاکی از هک شدنش بود، نقش بسته بود.
آژانس ملی مبارزه با جرایم انگلیس در بیانیه ای ضمن تایید مورد حمله قرار گرفتن وب سایتش، گفته است که این گونه حملات 'بخشی از واقعیات زندگی ' بشمار می آیند.
این آژانس امنیتی در همین حال گفته است که این حمله تأثیری بر روی بخش های امنیتی و نیز توانایی عملیات این آژانس نداشته است.
'گابریل گوتلب' یک متخصص امنیت سایبری در این مورد به شبکه اسکای نیوز گفته است که این حمله اگرچه شرم آور بود اما جای تعجب نداشت.
وی افزود: برداشت عمومی تا قبل از این حمله این بود که آژانس ملی مبارزه با جرایم انگلیس از این گونه حملات مصون است و الان این برداشت به میزان زیادی تغییر خواهد کرد.
این متخصص امنیت سایبری اضافه کرد: ما پیش ازاین فکر می کردیم که آژانس ملی مبارزه با جرایم انگلیس پس از صرف ده ها هزار پوند در سال حداقل بتواند از وب سایتش محافظت بکند.
آژانس ملی مبارزه با جرایم انگلیس در 28 آگوست گذشته شش نفر را در جریان یک عملیات، به جرم خرید فروش غیرقانونی بدافزارهایی که اجازه می داد کاربران به طور موقت وب سایت ها را از کار بیندازند، دستگیر کرده بود.
گفته می شود تاکنون برخی از وب سایت های روزنامه های ملی، مدارس و شرکت های بازی ها آنلاین و نیز برخی از شبکه های خریدوفروش آنلاین از طریق این بد افزارها مورد حمله قرارگرفته است.
آژانس ملی مبارزه با جرایم انگلیس در حدود دو سال پیش با بودجه سالانه نیم میلیارد پوندی با هدف مبارزه با شبکه جرایم سازماندهی شده انگلیس، آغاز به کار کرد.
گفته می شود این آژانس در حدود 4 هزار مامور دارد که این نیروها در چهار رسته «جرایم سازماندهی شده»، «جرایم اقتصادی»، «مرزبانی و قاچاق انسان» و «حفاظت آنلاین» فعالیت می کنند.

  • ۹۴/۰۶/۱۱

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">