ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 عجیب است که در باره این «بی‌سابقه‌ترین حمله به زیرساخت کشور» تاکنون هیچ توضیح مشخصی بجز یکی دو توییت از سوی مدیران میانی وزارت آی‌سی‌تی منتشر نشده است.
«هکرهای اجاره‌ای، روز گذشته گسترده‌ترین حمله تجربه شده در تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند که به گفته مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، پیش از این نظیر نداشته است.»

به گزارش ایتنا، این خبر را را معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است، و رسانه‌ها با استناد به آن، به اطلاع‌رسانی پرداخته‌اند.
در این خصوص چند نکته قابل توجه است:
1 - طبق روال متداول سران این وزارتخانه، خبر ابتدا در توییتر(و نه خطاب به رسانه‌ها) اعلام شده است.

2 - ادعا شده که موج حمله‌ها به دیوار خورده! و با موفقیت دفع شده است، در حالی که از اکثر نقاط کشور خبر می‌رسد که اختلال همچنان وجود دارد، ضمن اینکه در زمان اوج حمله نیز کاربران و کسب و کارها بشدت دچار اختلال سرویس‌دهی و زیان شده‌اند.

3 - رییس زیرساخت عبارت جدید «هکرهای اجاره‌ای» را بکار برده که بیشتر حاوی طنز است تا دقت. اساسا هکرهایی که از سوی دولت‌ها ساخته و پرداخته شده و بکار گرفته می‌شوند کارکرد یکسانی دارند: ضربه زدن به زیرساخت ارتباطی و یا هدف قرار دادن یک مقصد مشخص در کشور موردنظر.

4 - عجیب است که در باره این «بی‌سابقه‌ترین حمله به زیرساخت کشور» تاکنون هیچ توضیح مشخصی بجز یکی دو توییت از سوی مدیران میانی وزارت آی‌سی‌تی منتشر نشده، و حتی سایت وزارتخانه که در این برهه باید نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و بیان جزئیات ضروری و نیز اقدامات انجام شده برای جبران خسارات و جلوگیری از اتفاقات مشابه ایفا نماید، مانند گذشته چون یک جزیره دورافتاده، مشغول برگزاری رویداد خانواده یا جشن کودک یا مناظره انتخاباتی است. 
 


بنظر می‌رسد رویکرد این وزارتخانه در اطلاع‌رسانی و مواجهه با افکار عمومی، باید دستخوش تغییر اساسی گردد و بیش از گرایش به حواشی، متوجه نقش خطیر خود در دانش/صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">