ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اوبر حریم شخصی کاربران را نقض می‌کند

| يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

تنظیمات برنامه تاکسی یاب اوبر موجب نگرانی و عصبانیت کاربران شده، زیرا این برنامه حتی پس از پیاده شدن کاربران از تاکسی موقعیت مکانی آنان را کنترل و تعقیب می کند.
خبرگزاری فارس به نقل از ان پی آر، در تازه ترین به روزرسانی صورت گرفته برای این برنامه،اوبر حتی در شرایط بازنبودن هم موقعیت مکانی کاربران را به دقت زیرنظر می گیرد.
کاربرانی که برنامه مذکور را به روزمی کنند با سیاست گذاری جدید سایت مذکور مواجه می شوند که در آن از آنها خواسته شده تا گوشی های خود را برای پذیرش این تغییر آماده کنند.
تا پیش از این اوبر تنها داده های کاربران را در شرایطی جمع آوری می کرد که برنامه باز و در حال استفاده بود. اما حالا اگر فردی که از طریق اوبر تاکسی گرفته، این برنامه را ببندد باز هم اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی وی جمع آوری می شود و این کار تا 5 دقیقه پس از پیاده شدن وی ادامه می یابد. بنابراین مدیران این شرکت از مقصد نهایی هر فرد مطلع می شوند.
به نظر می رسد اوبر از این پس علاوه بر جمع آوری اطلاعات مربوط به رانندگان و سفر قصد دارد اطلاعات مربوط به مسافران خود را هم جمع آوری کند. اگر چه هدف از این کار ارتقای امنیت و خدمات به کاربران اعلام شده، اما جمع آوری این اطلاعات غیرضروری به معنای نقض حریم شخصی افراد هم هست. مرکز الکترونیک اطلاعات حریم شخصی پیش از این هم به علت جمع آوری بیش از حد اطلاعات کاربران از اوبر شکایت کرده بود.

  • ۹۵/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">