ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانی‌ها آیفون SE را 2/5 برابر گرانتر می‌خرند!

| دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

جدیدترین گوشی کمپانی اپل که حدود ۱۵ روز پیش در آمریکا رونمایی شد، به تازگی وارد بازار ایران شده و با چند برابر قیمت اعلام شده از سوی این کمپانی، به فروش می رسد.

آیفون جدید که با نام SE معرفی شده است، به عنوان گوشی ارزان قیمت شناخته می شود و حدود ۴۰۰ دلار قیمت دارد اما در بازار ایران، این گوشی در ۲ روز گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان فروخته شده است. هم اکنون نیز مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون SE در بازار تقریبا ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و نسخه ۶۴ گیگابایتی آن ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت داده می شود.

به دلیل عدم وجود نماینده رسمی اپل در ایران، گوشی جدید آیفون به صورت غیررسمی و بدون گارانتی وارد بازار ایران شده و گفته می شود عرضه محدود این گوشی، دلیل قیمت بالای آن است.

شنیده ها حاکی از آن است که این گوشی در بازار، با استقبال خوبی از سوی کاربران ایرانی روبه رو بوده و این درحالی است که گفته می شود این مدل در بازار جهانی آنطور که باید مورد استقبال طرفداران آیفون قرار نگرفته است.

 

مزایا و معایب نسل جدیدی از ۵S برای طرفداران آیفون

شرکت اپل اوایل فروردین ماه جاری از آیفون SE به عنوان قدرتمندترین گوشی هوشمند ۴ اینچی رونمایی کرد. این گوشی در واقع گزینه‌ای کوچک‌تر نسبت به مدلهای ۶ و ۶S برای دوستداران آیفون محسوب می شود و در واقع ترکیبی از نسل آیفون ۵ و آیفون ۶ است که طراحی و اندازه یکی را، با جدیدترین مشخصات دیگری، ترکیب کرده است.

آیفون SE از تراشه اپل A۹ به همراه کمک پردازشگر حرکتی M۹ یعنی دقیقا ترکیب مشابه با آیفون ۶S استفاده کرده است. این به آن معنا است که برنامه‌ها و بازی‌های سنگین با همان کیفیتی که در حال حاضر در پرچمدار جدید اپل شاهد هستیم، قابل استفاده خواهند بود. علاوه بر این، آیفون SE از قابلیت Hey Siri که امکان ارسال فرامین صوتی، بدون لمس گوشی را فراهم می‌کند نیز بهره‌مند شده است. دوربین این دستگاه هوشمند نیز از نوع ۱۲ مگاپیکسلی iSight بوده که در کنار فلش دو رنگ و قابلیت تولید تصاویر بر پایه Live Photos کیفیت درخوری را به نمایش می‌گذارد.

اپل در این مدل ارزان قیمت به سلیقه کاربران در تنوع رنگ دقت کرده و رنگهای جدید گوشی های سری ۶ را برای این گوشی نیز به کار برده است. از دیگر مزایای این گوشی می توان به باتری با ظرفیت آیفون ۶s در کنار قاب آیفون ۵s و در همان ابعاد نمایشگر اشاره کرد.

اما از جمله معایب این گوشی این است که آیفون SE این‌بار تنها در دو ظرفیت ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده و خبری از نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیست. البته طبق معمول خبری از امکان استفاده از کارت حافظه‌ جانبی برای افزایش این مقدار نیز وجود ندارد.

اگرچه اپل در این مدل مثل آیفون ۶s برای دوربین اصلی، سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی درنظر گرفته که با این سنسور علاوه بر این‌که می توان تصاویر با کیفیت‌تری ثبت کرد می توان تصاویر زنده نیز به ثبت رساند و ویدیو‌هایی با رزولوشن ۴K و با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد، اما در عین ناباوری دوربین سلفی آن در مقایسه با آیفون ۵s تغییری نکرده و در همان عدد ۱.۲ مگاپیکسلی جا مانده است. حتی برخی کاربران معتقدند که در تست انجام شده کیفیت دوربین سلفی SE از ۵S هم بدتر بوده است.

به دلیل سیاست اپل در شیوه قیمت‌گذاری این گوشی که بازارهای هند و چین را هدف قرار داده و مورد انتقاد قرار گرفته است، فروش بین المللی این گوشی بسیار کمتر از حد انتطار بوده اما این گوشی در ایران با وجود عرضه حدود ۲.۵ برابر قیمت اصلی، با استقبال خرید از سوی کاربران ایرانی روبه رو شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">