ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت ماهواره‌ای اوکراین مختل شد

| يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

طبق گزارشی جدید در ۲۴ اکتبر پس از آنکه ۱۳۰۰ پایانه استارلینک در اوکراین به دلیل کمبود سرمایه خاموش شدند، ارتش اوکراین با اختلالات اینترنت روبرو شد.
به گزارش مهر، قطعی اینترنت در حالی اتفاق می افتد که مذاکرات بین اسپیس ایکس و وزارت دفاع آمریکا برای پرداخت هزینه ها در این زمینه ادامه دارد. یک مقام ارشد پنتاگون در این باره می گوید: مذاکرات همچنان برقرار هستند. همه در سازمان می دانند ما هزینه اینترنت را به آنها پرداخت می کنیم.

به گفته او، وزارت دفاع آمریکا تصمیم دارد قراردادی تنظیم کند زیرا بیم آن دارد که ماسک نظرش را تغییر دهد.

اسپیس ایکس در ماه سپتامبر نامه ای به پنتاگون ارسال کرد و از وزارت دفاع آمریکا خواسته بود تا هزینه های مربوط به استفاده اوکراین از اینترنت ماهواره ای استارلینک را تقبل کند. در ۱۵ اکتبر ماسک از تصمیم خود برای دریافت کمک مالی دولت جهت هزینه های مربوط به استفاده اوکراین از اینترنت استارلینک عقب نشینی کرد و در توئیتی نوشت: ما به تامین رایگان اینترنت برای دولت اوکراین ادامه می دهیم.

به نوشته سی ان ان قطعی اینترنت استارلینک در ماه گذشته میلادی یک چالش مهم بوده است. در ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی این کشور ۱۳۰۰ پایانه استارلینک از یک شرکت انگلیسی خرید. طبق گزارش ها اسپیس ایکس به ازای هر پایانه ماهانه ۲۵۰۰ دلار دریافت کرده است. اوکراین به تدریج نتوانست هزینه ۳.۲۵ میلیون دلار در ماه را بپردازد و خواستار کمک مالی وزارت دفاع انگلیس شد. پس از مذاکرات، دو طرف تصمیم گرفتند هزینه های نظامی دیگر را ارجحیت دهند.

یک مقام ارشد انگلیس به سی ان ان در این باره گفت: ما از تعدادی پایانه‌ پشتیبانی می‌کنیم که کاربرد تاکتیکی مستقیمی برای ارتش اوکراین در مقابل حمله روسیه دارند. ما تمام درخواست‌های جدید را از نظر تأثیری که در حمایت از اوکراین برای دفاع از مردمش در برابر تهاجم اسفناک پوتین خواهد داشت، در نظر می‌گیریم و اولویت‌بندی می‌کنیم.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">