ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طبق اعلام رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی از ساعت 14 امروز سامانه مالیاتی به منظور الصاق کارتخوان‌ها به پرونده‌های مالیاتی به منظور جلوگیری از غیرفعال شدن بازگشایی می‌شود.

به گزارش فارس، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و همچنین وفق احکام بودجه سال 98 موظف به ساماندهی کارتخوان‌های بانکی هستند.

در گذشته بسیاری از کارتخوان‌های بانکی به پرونده‌های مالیاتی متصل نبودند و اخیرا مهلتی تا پایان بهمن ماه به فعالان اقتصادی داده شد تا نسبت به تکمیل اطلاعات و الصاق کارتخوان به پرونده مالیاتی خود اقدام کنند.

طبق آماری که داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی به فارس داد «از حدود 9 میلیون کارتخوان موجود در سطح کشور بالغ بر 7 میلیون کارتخوان پرونده مالیاتی خود را تکمیل کردند.»

در حال حاضر سامانه مالیاتی برای اتصال کارتخوان‌ها باز نیست. رایزنی برای تعیین مهلت مجدد انجام شد و براساس گفته رئیس کل سازمان مالیاتی دو هفته دیگر به فعالان و متقاضیان مهلت جدید داده خواهد شد.

در همین راستا نیز محمد برزگری؛ رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفته است: از ساعت 14 امروز سامانه مالیاتی به روی افرادی که هنوز کارتخوان خود را به پرونده مالیاتی الصاق نکرده‌اند یا ثبت نام در نظام مالیاتی نداشته‌اند گشوده خواهد شد.

پیش‌تر نیز مدیرعامل شاپرک از غیرفعال شدن 200 هزار کارتخوان بانکی براساس فهرست ارائه شده از سوی سازمان امور مالیاتی خبر داده بود.

به گزارش فارس، شفاف شدن نظام مالی و پولی برای سازمان امور مالیاتی گامی در جهت شفاف سازی، تجمیع و تمرکز اطلاعات برای دریافت مالیات عادلانه بر مبنای مستندات و اطلاعات متقن خواهد بود.

 

تعیین تکلیف هفت میلیون کارتخوان بانکی و مهلت جدید برای ثبت کارتخوان‌ها‌

رئیس کل سازمان مالیاتی از مهلت مجدد دو هفته‌ای برای اتصال آن دسته از کارتخوان‌هایی که موفق به اتصال و یا ثبت نام در نظام مالیاتی نشدند خبر داد.

داود منظور در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به ساماندهی کارتخوان‌های بانکی اظهار داشت: در مدتی که افراد و فعالان اقتصادی مهلت داشتند دستگاه‌های کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی متصل کنند بالغ بر 7 میلیون کارتخوان تعیین تکلیف شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود:‌ با توجه به اینکه آخرین فرصت اتصال کارتخوان‌ها به نظام مالیاتی پایان بهمن ماه بود،‌ اکنون سامانه بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از فعالان اقتصادی نتوانستند دستگاه‌های کارتخوان خود را تعیین تکلیف کنند، تصریح کرد: با توجه به درخواست‌ها، در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا بتوان به مدت 2 هفته دیگر سامانه مالیاتی را باز کنیم تا امکان ثبت نام و یا اتصال پوزهای بانکی مجددا فراهم شود.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد:‌ احتمالا در هفته جاری امکان ثبت‌نام و تعیین تکلیف کارتخوان‌های بانکی فراهم می‌شود و پس از مهلت مقرر، اطلاعات صاحبان کارتخوان‌هایی که به سامانه مالیاتی متصل نشوند به بانک مرکزی برای غیرفعال‌سازی ارسال خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">