ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: وزارت ارتباطات و قوه قضائیه، ۲ پیام‌رسان طلاگرام و هاتگرام را قانونی می‌دانند و فیلتر نکرده‌اند، بنابراین برای فعالیت در این پیام‌رسان‌ها، منعی برای خبرگزاری فارس نیست.

به گزارش فارس، پیام تیرانداز در جلسه شورای مدیران خبرگزاری فارس گفت: مهلت اعلام شده به نسخه های داخلی تلگرام پایان یافته و با توجه به ادامه فعالیت عادی و بدون اعمال فیلترینگ این پیام رسان ها، ظاهرا مشکل مجوز آنها توسط وزارت ارتباطات برطرف شده است و بنابراین ما هم منعی هم برای ادامه فعالیت در آنها نمی بینیم.

وی با اشاره به مخاطرات پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی که نظارت بر آنها ممکن نیست، گفت: به مخاطره افتادن امنیت ملی و  روانی مردم با فضاسازی و دروغ پردازی دشمنان ایران، فقط بخش کوچکی از تهدیدهای این شبکه ها است.

تیرانداز خروج اطلاعات و داده کاوی صورت گرفته برپایه آن را انگیزه اصلی مالکان این شبکه ها از ارائه خدمات رایگان دانست و افزود: با توجه به پشت پرده اصلی گردانندگان این شبکه ها و ماهیت استکباری آنها، اکثر تحلیل هایی که از این اطلاعات انبوه به دست می آورند را در اختیار شبکه های جاسوسی قرار داده و علیه مردم کشور به کار می برند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس همچنین با اشاره به سازوکار شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و اثرات ضد فرهنگی آن، خطر عدم نظارت بر این شبکه ها را متوجه فرهنگ کشور ارزیابی کرد و آن را بسیار خطرناک تر از تلگرام دانست.

تیرانداز افزود: متاسفانه دولت علیرغم وعده های خود نتوانست، به درستی از پیام رسان‌های داخلی حمایت کند و این امر باعث شد بخش زیادی از مردم به سمت نسخه‌های مشابه و داخلی تلگرام هدایت شوند.

وی افزود: اینکه عده ای می‌گویند خروج از تلگرام توسط بخش هایی از دولت برای خارج کردن رسانه های انقلابی از پیام رسان های فراگیر، طراحی شده است را قبول نداریم اما معتقدیم دولت می توانست مساله فراگیر شدن و استفاده از پیام‌رسان‌های بومی را بهتر مدیریت کند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به رغم  همه تهدیدات، رسانه باید بتواند از تمام ظرفیت‌های قانونی برای ارتباط با مخاطبان استفاده کند، و چه بسا در بستری که فضای عمومی را پر از شایعه و فضای روانی می کند، نقش روشنگری خود را فعالانه تر ایفا نماید،  بنابراین خبرگزاری فارس همچنان در همه پیام رسان‌های قانونی از جمله هاتگرام و طلاگرام که بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد، فعالیتش را ادامه می دهد.

وی در تشریح دلایل خروج خبرگزاری فارس از تلگرام، این اقدام را همراهی در جهت فراگیر شدن استفاده از پیام‌رسان های داخلی بیان کرد و افزود: امیدواریم با تدابیر و پشتیبانی‌های مسئولین، ظرفیت پیام رسان های داخلی مردم را بی نیاز از نسخه های خارجی نماید.

تیرانداز بر عدم بازگشت خبرگزاری فارس به پیام رسان اصلی تلگرام تاکید کرد و افزود: هیچ برنامه ای برای بازگشت به تلگرام نداریم اما با توجه درخواستهای متعدد مخاطبان و فعالیت قانونی و بدون مشکل هاتگرام و طلاگرام، در کنار فعالیت در سایر پیام رسانهای داخلی، در این دو پیام رسان نیز فعالیت خواهیم کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در عین حال تصریح کرد: اگر نهادهای قانونی درباره فعالیت این دو پیام‌رسان، تصمیم دیگری بگیرند طبعاً خبرگزاری هم از آن تبعیت خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">