ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازگشت هزینه اینترنت شاد به خانواده‌ها

| يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: هرکسی از شبکه شاد استفاده کند قطعاً اینترنتش رایگان است و اگر کسی بابت اینترنت شاد پولی پرداخت کند با توجه به شماره‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده است، بلافاصله رسیدگی می‌شود و اگر هزینه‌ای پرداخت ‌شده باشد، بازگشت داده می‌شود.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش ‌و پرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت‌وگو بر محور تحول با حضور حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و رؤسای 760 منطقه آموزش‌ و پرورش کشور به ‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: بعد از راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)، امکان برقراری ارتباط با لایه‌های مختلف آموزش ‌و پرورش به‌صورت مستقیم و بدون ارسال بخشنامه یا دستورالعمل را داشته‌ایم؛ این امکان در لایه مختلف ستاد تا صف برقرار شد و در یک نگاه کلی‌تر می‌توان گفت پلتفرم شاد بسیاری از موانع را از میان برداشته و امکان برقراری ارتباط رودررو و مستقیم را برقرار کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 9 نفر از اعضای هیأت دولت به سلسله نشست‌های گفت‌وگوی هفته دعوت ‌شده‌اند، تصریح کرد: برنامه گفت‌وگوی هفته، تبادل افکار، سیاست‌ها، ارائه راه‌حل و تصمیم‌گیری‌های نهایی برای حل مسائل است و معتقدیم این مسیر در حل مسائل آموزش‌ و پرورش مؤثر است.

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص شبکه شاد، اظهار کرد: ما با یک پدیده غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شدیم باید سریعاً کاری انجام می‌دادیم شاد یک مولود شش‌ماهه است با توجه به تلاش‌هایی که در شش ماه انجام‌شده، این شبکه به بزرگ‌ترین بستر ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت در کشور تبدیل‌ شده است. این حجم از کاربران نیازمند زیرساخت‌های قوی‌تری است؛ بنابراین هم وزارت ارتباطات برای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها پیگیر است و هم ما پیگیر این موضوع هستیم و کاربران نیز می‌دانند که مشکلات این شبکه روزبه‌روز کمتر می‌شود.

وزیر آموزش ‌و پرورش اضافه کرد: هرکسی از شبکه شاد استفاده کند قطعاً اینترنتش رایگان است و اگر کسی بابت اینترنت شاد پولی پرداخت کند با توجه به شماره‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده است بلافاصله رسیدگی می‌شود و اگر هزینه‌ای پرداخت ‌شده باشد، بازگشت داده می‌شود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: وقتی وارد زیست‌بوم جدید شدیم ظرفیت‌های ویژه‌ای ایجاد شد یکی از این ظرفیت‌ها بارکد هست که روی هر یک از صفحات کتاب‌های درسی یک کد قرار می‌گیرد و با قرار گرفتن گوشی روی آن کد کاربران می‌توانند از ارزش‌افزوده بیشتری بهره‌مند شوند، فیلم‌های مناسب تکمیلی را برای آن محتوا دریافت کنند این موضوع به‌صورت آزمایشی و برچسب در برخی مناطق در حال انجام است البته سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اطمینان داده است که همه کتاب‌ها را تا پایان سال به سیستم بارکد مجهز کند.

وی اضافه کرد: هرچند این موضوع از طریق برچسب انجام می‌شود اما سال آینده در درون خود کتاب قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر کتب درسی گفت: تغییر کتاب‌های درسی کار پیچیده‌ای است و اگر دقت کافی در این خصوص صورت نگیرد ممکن است خطاهایی اتفاق بیفتد که دارای آثار گسترده‌ای باشد چنانکه بعضاً شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی گفت: وقتی با این تغییرات مواجه شدیم آیین‌نامه‌ای را تدوین و ابلاغ کردیم که اولا فرایند تغییر کتاب‌های درسی را کاملاً نظام‌مند کردیم و دوم تغییراتی در دو سال اخیر صورت گرفته بود که به‌تدریج در جریانش قرار گرفتیم بنابراین گروهی را معین کردیم که همه تغییرات دو سال اخیر را بررسی کنند تا اگر اشکالاتی در آن است اصلاح شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">