ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران می‌گوید در معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران کسی با سیستم‌های استارت‌آپی برای جابجایی مسافر، مخالف نیست بلکه آن‌چه با آن مخالفت می‌شود هرج‌ومرج و بی‌قانونی است.

علیرضا قنادان در یک گروه مجازی متشکل از کارشناسان حمل‌ونقل و ترافیک شهری در این مورد نوشت: متاسفانه تفکر نادرستی در بخشی از افراد وجود دارد که حوزه معاونت حمل‌و‌نقل  شهرداری تهران با این سرویس‌ها مخالف است. حداقل تا حدی که بنده اطلاع دارم در دوره فعلی نه در معاونت حمل‌و‌نقل و نه در تاکسیرانی کسی مخالف این سرویس‌ها نیست. آنچه با آن مخالفت می‌شود هرج‌ومرج و بی قانونی است.

وی در ادامه این مطلب تاکید کرد: وقتی یک سرویس استارت‌آپی رشد می‌کند و بزرگ می‌شود باید مسئولیت‌های خود را در قبال سیستم اجتماعی-اقتصادی که در آن قرار دارد بپذیرد. این گونه شرکت‌ها همه چیز را از منظر سود اقتصادی صاحبان سهام خود می‌بینند اما هزینه‌های وحشتناک مستقیم و غیرمستقیم آنها بر دوش مدیریت شهری و نهایتاً شهروندان خواهد بود.

او افزود: متاسفانه اطلاعات عمیق و دقیقی از تبعات این حوزه حتی در سطح مدیران بلند پایه دولتی در کشور وجود ندارد و وزارتخانه‌هایی نظیر «ارتباطات» و «صنعت، معدن و تجارت» مدعی صدور مجوز برای این کسب‌وکارها هستند در حالی که هیچ تخصصی در حوزه حمل‌ونقل ندارند.

وی در پاسخ به دیدگاه یکی از اعضای این گروه که گفته بود «مشکل شهرداری اینجاست که برای مواجهه با این واقعیت نه سیاست مشخصی دارد و نه  کار تبلیغاتی مناسب انجام می‌دهد...شما (شهرداری) باید رویکرد فعال داشته باشید و مشخص کنید چه پلت‌فرم نوآوری جدیدی به استارت‌آپ‌ها ارایه می‌کنید  وگرنه با صرف انتقاد  و تببین اشکالات از پس این فضا بر نمی‌آیید»، اظهار کرد: چون از پشت صحنه اینها مطلع هستم و زیست‌بوم استارت‌آپی کشور را هم می‌شناسم بسیار نگرانم از اینکه مدتی دیگر ما بمانیم و چند ده هزار آدمی که شغل خود را رها کرده، راننده تاکسی اینترنتی و آویزان مدیریت شهری شده‌اند.

قنادان افزود: حداقل قدیمی‌های حمل‌ونقل می‌دانند که همین الان یکی از چالش‌های بزرگ ما مواجهه با تاکسی‌های غیرفعال و بی‌کیفیتی است که در دوره‌های گذشته علیرغم میل به نظام مدیریت شهری تحمیل شده‌اند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: ضمن این‌که آنها رشد مدت اخیر خود و پوشش دادن به کاهش مداوم کیفیت خدماتشان را مدیون روابط‌عمومی قوی و آن چه که می توان «مظلوم‌نمایی» در افکار عمومی زیر سایه مخالفت‌های رسمی نامید؛ هستند.

قنادان با بیان این‌که بهترین راه‌حل برای حل پایدار این مسئله ارایه یک پلت‌فرم نوآوری باز است که هم تکلیف چارچوب‌ها و الزامات حاکمیتی در آن تعریف شود و هم به اندازه کافی به استارت‌آپ‌ها اجازه خلاقیت و نوآوری در خدمات را بدهد، گفت: در غیر این صورت در آینده نزدیک هر روز با چالش استارت‌آپ‌های دیگری مواجه خواهیم بود که از اساس گونه‌ای جدید از خدمات را ارایه می‌کنند که ما برای آنها چارچوبی نداریم اما باید قبول کرد که رسیدن به آن نقطه با سیستمی که برای مدت طولانی با شیوه کاملا سنتی اداره شده بسیار مشکل است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">