ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برجام عامل پیشرفت استارتاپ‌ها بود

| شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ | ۰ نظر

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری اطلاعات گفت: این پیشرفت ها در سایه برجام صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با بیان این مطلب افزود: جوانان کشور به زودی در استارتاپ ها جای بسیاری از شرکت های بزرگ حتی خودروسازان را خواهند گرفت زیرا برخی از این شرکت ها سالی هزار درصد رشد داشته اند.
وی با تاکید بر این که ما احتیاج به فرهنگ جدیدی در حوزه فناوری داریم ، تصریح کرد: سه سال قبل وقتی همکاری خود را با شرکت پست شروع کردیم فکر نمی کردم بازار ایده، در بورس و فرا بورس تا این اندازه پیشرفت کند.
ستاری با اشاره به این که امروز تمامی سرمایه گذاران خواهان سرمایه گذاری در استارتاپ ها هستند، اظهار داشت: اگر می خواهیم در اقتصاد پیروز باشیم باید بین پژوهش های بازار محور و دیگر پژوهش ها تفکیک قائل شد.
وی با بیان این که در آینده به دنبال ایجاد بازاری مانند نزدک برای شرکت های مالی بیمه هستیم، خاطرنشان کرد: استارتاپ ها در ایران امروز، روزی 12 میلیارد تومان درآمد دارند که این موضوع نشان دهنده قدرت بازار فناوری در کشور است.
معاون رییس جمهوری با تاکید بر تغییر نگاه مردم به بازارهای مجازی افزود: این که فردی 25 سال دارد و شرکت وی 10 میلیارد می ارزد، نشان می دهد که نظامات مالی جدیدی در کشور در حال ظهور است.
وی با اشاره به این که رشد استارتاپ ها بسیار سریع تر از سیستم قانونگذاری ما است، گفت: در کشور 5 میلیون دانشجو و 34 میلیون جوان داریم که اگر پابه پای آنها حرکت نکنیم، نمی توانیم جهشی در اقتصاد کشور داشته باشیم.
وی تبادلات بین المللی در استارتاپ ها را در سایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دانست و تصریح کرد: در یک سال گذشته شاهد حضور بازیگران جدید در اقتصاد کشور هستیم؛ جوانان کشور ساختارهای قدیمی را خواهند شکست و امروز شاهد فروریختن بازارهای سنتی هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">