ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در اولین نشست پیشگیری از سرقت تلفن همراه بر راه اندازی سامانه جامع برای ردیابی گوشی‌های مسروقه تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه، علی افتخاری مدیرکل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در اولین جلسه نشست پیشگیری از سرقت و مفقودی تلفن همراه به میزان فراوان پرونده‌های موجود درباره سرقت  یا مفقودی تلفن همراه اشاره کرد و هدف از تشکیل این نشست را دستیابی به راه حلی جهت کاهش پرونده های ارسالی به دستگاه قضا عنوان کرد.
افتخاری با تشریح وظایف این معاونت به بیان اهداف برگزاری این نشست اشاره کرد و افزود: کسب رضایتمندی عمومی، تسریع در رسیدگی به پرونده های موجود در دستگاه قضا، تسریع در پاسخگویی به شکایات و جلوگیری از سردرگمی مراجعین از مجموعه هدف های این معاونت در حوزه سرقت و مفقودی گوشی است.
وی اضافه کرد: یک نهاد به تنهایی قادر به حل یک معضل نیست و باید از تمامی روش های موثر در مبارزه باجرائم کمک گرفت.
جانشین معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران هم که در این جلسه حضور داشت در خصوص عملکرد این معاونت گفت: از سال 91 تاکنون اقدامات مهمی در این باره انجام شده است و به مواردی همچون رفع و کاهش گمنامی سیم کارت ها با همکاری اداره ثبت احوال، ارسال پیامک های آموزشی با همکاری اپراتورها، اجرای طرح ردیابی گوشی با کد ussd  توسط یکی از اپراتورها اشاره کرد. وی همچنین بر اهمیت استعلام گیری در زمان ثبت نام سیم کارت ها تاکید کرد.
رئیس اداره مشترکین همراه اول با بیان میزان سرقت سیم کارتهای این شرکت ، بر اهمیت آموزش و فرهنگ سازی تاکید کرد و گفت:  در اجرای طرح های پیشگیری از وقوع جرم باید مجموعه کاملی از نهادها دخیل باشند تا بتوان به نحو احسن در برنامه های خود پیشرفت حاصل کرد. وی ادامه داد اگر سارقین بدانند که این موضوع در بین مردم نهادینه شده است در میزان سرقت ها کاهش چشم گیری وجود خواهد آمد.
مسئولین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از آمار میزان ردیابی ها و استعلام ها از طریق کد دستوری اختصاصی خود خبر دادند که با اجرای این کد دستوری بسیاری از تلفن های همراه به سرقت رفته یا مفقود شده شناسایی شده اند.
در این جلسه درباره ایجاد سامانه ای یکپارچه با متولی مشخص مبنی بر اجرای کد دستوری یکسان و پیگیری درخواست از اپراتورها بحث و کارشناسی فنی انجام شد که مصوب شد در جلسات آتی به طور تخصصی تری به این موضوع پرداخته شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">