ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نیروهای دفاعی چین اقدامات متقابل تهاجمی را علیه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس پیشنهاد کرده‌اند.
به گزارش سایبربان؛ مقاله‌ای در نسخه فوریه مجله چینی شبیه‌سازی فرمان و کنترل (Command and Control Simulation) با عنوان "تأثیر صورت فلکی استارلینک بر آگاهی از موقعیت فضایی و اقدامات متقابل" توسط محققان دانشگاه مهندسی فضایی ارتش آزادی‌بخش خلق در پکن نوشته شده است.

هدف مقاله ساده است: مجموعه عظیم ماهواره‌های استارلینک به این معنی است که منابع مداری و طیفی زیادی را بدون توضیح دقیق در مورد وضعیت ناوگان خود اشغال کرده است و چین نیز اگر می‌خواهد از آن مدارها استفاده کند، باید در اسرع وقت ماهواره‌های خود را به آنجا برساند. مزایای راهبردی ایالات‌متحده از داشتن اسپیس ایکس بر اساس خاک خود به دست می‌آید.

این مقاله همچنین ابراز نگرانی می‌کند که ماهواره‌های استارلینک می‌توانند اهداف دوگانه داشته باشند، مانند حمل سیستم‌های شناسایی برای ارتش ایالات‌متحده، به این معنی که چین به کاهش توانایی‌های آن‌ها نیاز دارد.

این مقاله خاطرنشان می‌کند که از بین بردن ماهواره‌های استارلینک، زباله‌های زیادی ایجاد خواهد کرد که دسترسی به فضا و کارکرد ماهواره‌ها را ممکن است دشوار سازد.

بنابراین، نویسندگان لیزرها و "ماکروویوهای پرقدرت" را به‌عنوان ابزاری برای غیرفعال کردن ماهواره‌های خاص موردبررسی قرار می‌دهند.

اقدام متقابل دیگری که این مقاله متصور است، پرتاب سریع صورت فلکی پهنای باند خود در مدار پایین زمین و قرار دادن آن در مدارهای مفید است.

همان‌طور که قبلاً اتفاق افتاد، پکن در سال 2021 اسنادی را به اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور برای چنین مجموعه‌ و طرح‌هایی برای یک ناوگان 13 هزار نفری از هواپیماها، ارسال کرد. این مقاله پیشنهاد می‌کند که این پرندگان باید در مدارهایی قرار بگیرند که استارلینک قبلاً آن‌ها را اشغال نکرده باشد تا چین بتواند قبل از پرتاب 30 هزار ماهواره دیگر توسط اسپیس اکس، مدارهایی را در دسترس داشته باشد.

این روزنامه مشخص نمی‌کند که چین چگونه این کار را انجام خواهد داد. برنامه فضایی پادشاهی میانه با مأموریت‌های پیچیده‌تر مانند ساخت ایستگاه فضایی، مأموریت‌های مریخ و سفر به ماه با موفقیت به دست خواهند آمد، اما چین در حال حاضر نمی‌تواند با برنامه پرتاب اسپیس ایکس مطابقت داشته باشد. تنها در فوریه 2023 هفت مأموریت برای نگرانی در مورد آمریکا انجام شده است که چهار مورد از آن‌ها به پرتاب ماهواره‌های استارلینک اختصاص داشته است.

چین همچنین نمی‌تواند از موشک‌ها استفاده مجدد کند، چراکه کل مجموعه اسپیس ایکس، خانواده بزرگی را تشکیل داده است.

این روزنامه با تمرکز بر تهدید اسپیس ایکس، به طرح آمازون برای صورت فلکی کویپر(Kuiper) خود با بیش از 3 هزار ماهواره یا دیگر طرح‌های مشابه اشاره‌ای نمی‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">