ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بروز مشکل در خطوط اینترنتی کشور

| دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۸۷، ۰۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

چند روزی است که برخی از کاربران اینترنت در کشورمان در دسترسی به ایمیل‌های خود بویژه ایمیل یاهو و یا دسترسی به دیگر سرویس‌ها از جمله مسنجر و شبکه‌ اجتماعی یاهو با مشکل مواجه شده‌ و این موضوع بسیاری از امور را مختل کرده و مشکل‌ساز شده است؛

علت این اختلال، گویا بروز مشکل در یکی از لایه‌های ارتباطی کشورمان با مرکز اصلی بوده و با تغییر مسیر یکی از این لایه‌ها مشکل موجود در مرکز مشکل برطرف می‌شود که ظاهرا این بهبود هم مقطعی است.

به گزارش ایسنا، بسیاری از فعالیت‌ها در اموری چون اطلاع‌رسانی، بازرگانی و دولت الکترونیکی بدون استفاده از ایمیل با چالش مواجه می‌شود؛ اما معضل یادشده که گریبانگیر جمعی از کاربران اینترنت در ایران شده، از روزهای پیش از تعطیلات عید فطر تاکنون ادامه دارد. این موضوع از سویی ضرورت وجود دیتاسنتر یا ایمیل داخلی را برای کاربران کشور نمایان‌تر می‌کند.

گزارش‌های دریافتی حاکی است، با بروز مشکل برای کاربران در برخی ادارات و سازمان‌ها ابتدا تصور بر این بود که چنین مشکلی برای کاربران در بخش‌های مختلف، ریشه‌ی داخلی داشته و به سیستم یا سرورهای سازمان متبوع مربوط است؛ چرا که هیچگونه اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام نشده بود، اما پی‌گیری برای علت‌یابی این موضوع در نهایت به واحد مربوط به پاسخگویی اختلالات اینترنتی در ساختمان LCT، یکی از ساختمان‌های مخابراتی که کارهای فنی را انجام می‌دهد، منتهی شد.

یکی از اپراتورها درباره‌ علت این موضوع عنوان کرد که احتمالا اشکالی در DNS (خطوط ارتباط اینترنتی) وجود دارد که اگر در این خطوط تغییری ایجاد شود، این مشکل که به صورت مقطعی ایجاد شده است، برطرف خواهد شد.

از گفته‌های این اپراتور اینگونه استنباط می شود که در یکی از لایه‌های ارتباطی کشورمان با مرکز اصلی مشکلی به وجود آمده که شاید تغییر مسیر یکی از این لایه‌ها مشکل موجود در مرکز مربوطه را برطرف کند؛ این مشکل تا زمان مخابره این گزارش همچنان ادامه دارد و گاهی به صورت مقطعی رفع شده است.

این در حالی است که مسوولان مربوط در شرکت مخابرات یا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و یا مستقیما حاضر به توضیح بیش‌تری در این زمینه نیستند.

  • ۸۷/۰۷/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">