ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری نمایشگاه به چه قیمتی؟

| يكشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - نمایشگاه‌های تخصصی در دنیا براساس یک تقویم نمایشگاهی مشخص و در زمانی از پیش تعیین‌شده برگزار می‌شوند. در ایران اما برخی نمایشگاه‌ها نه تنها تقویم و زمان برگزاری مشخصی ندارند بلکه با بی‌نظمی فراوان در تاریخ و نحوه برگزاری مواجهند.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از جمله نمایشگاه‌های بی‌برنامه حوزه آی‌تی است که در طول برگزاری دهمین دوره آن در هفته گذشته اعتراض شرکت‌کنندگان در این آوردگاه را به دنبال داشت چرا که استقبال از این نمایشگاه بسیار ضعیف بود.

در خصوص برگزاری این نمایشگاه اما ابهاماتی وجود دارد که سوالاتی را نیز در ذهن ایجاد می‌کند.

  1. نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در طول سال جاری دوبار برگزار شد. در مورد چرایی این موضوع متولی اینطور پاسخ داده که همزمانی برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه باعث شده فعالان این حوزه درخواست نمایشگاه مستقل داشته باشند و ظاهرا 14 آذر برای این مورد انتخاب شده و دوباره زمان برگزاری آن به آبان ماه موکول شده است که همین امر هم نشان از بی‌برنامگی مجریان دارد. آیا این مساله که چون نمایشگاه در سال 94 برگزار نشده در سال 95 باید دوبار (آن هم با با کمترین کیفیت) برگزار شود دلیل کافی است؟ یا این که بهتر است یک نمایشگاه هر 10 سال یک بار برگزار شود و حرفی برای گفتن داشته باشد؟
  2. چرا اطلاع‌رسانی شایسته‌ای برای برگزاری نمایشگاه صورت نگرفته و بسیاری اصلا در جریان برگزاری نمایشگاه قرار نگرفتند؟
  3. اساسا اگر آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه وجود نداشته است اصرار برای برگزاری نمایشگاه با این سطح کیفیت به چه منظور بوده است؟
  4. گفته می‌شود براساس بخشنامه معاون اول رییس‌جمهور به دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و نظایر آن از محل اعتبارات عمومی و اختصاصی در شش ماهه دوم سال جاری ممنوع است. آیا برگزاری این نمایشگاه در نیمه دوم سال جاری مصداق عدم رعایت این بخشنامه نیست؟
  5. اساسا چرا دولت اصرار بر متولی بودن برگزاری چنین رویدادهایی دارد در حالی که بخش خصوصی نشان داده که نمایشگاه‌هایی به مراتب عظیم‌تر را با برنامه‌ریزی دقیق و با کمترین حاشیه برگزار می‌کند.
  6. و در نهایت اینکه آیا ظرف شش ماه، دوبار برگزار شدن یک رویداد آن هم با بی‌برنامگی و بی‌نظمی و نارضایتی شرکت‌کنندگان و عدم اطلاع‌رسانی کافی به مردم این شائبه را ایجاد نمی‌کند که این اقدام صرفا برای صرف بودجه در ماه‌های پایانی کار دولت انجام شده است؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">