ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بساط ساحران به تلگرام رسید

| چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

استمهال عجیب یک‌ساله به پیام‌رسان‌های خارجی برای آوردن پایگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعاتشان به کشور هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. در تازه‌ترین مورد شیادان با عنوان "گره‌گشایی از مشکلات مردم با استفاده از سحر و جادو" آمده‌اند تا از فضای یله و رهای تلگرام برای کلاه‌برداری سوءاستفاده کنند.
فضای مجازی و اپلیکیشن‌های متفاوتش این روزها تبدیل به جزئی جدانشدنی از زندگی افراد جامعه ما شده است. خبرهای عجیب در این زمینه هم از درودیوار می‌رسد. از فرصت دادن به پیام‌رسان‌های خارجی که به علت رمزگذاری پیچیده هیچ نظارتی بر آن امکان‌پذیر نیست تا دل‌دل کردن درراه اندازی شبکه ملی اطلاعات. حلقه گم‌شده این جریان در خوش‌بینانه‌ترین حالت عدم توجه کافی مسئولان به فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از آن است.
انتشار عکس‌های خصوصی از نوامیس مردم، راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های مستهجن، خریدوفروش عضو، خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکلی در پیام‌رسان‌های خارجی ازجمله تلگرام و اینستاگرام بخشی از جرائمی است که هرروزه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد که به علت عملیات پیچیده کدینگ و عدم همراهی مدیران این نرم‌افزارها با مسئولان کشور علیرغم درخواست‌های فراوان، این فضا را به محل امنی برای مجرمان و کلاه‌برداران تبدیل کرده است که برای دستگیری هریک از این مجرمان، ضابطان قضایی ناچارند وقت و انرژی بسیار زیادی را صرف کنند.
 به همه این جرائم باید تبلیغ سحر و جادو را اضافه کرد؛ فضای رهاشده تلگرام، شیادان این عرصه را به طمع انداخته تا از طریق فریب جوانان و بانوان کلاه‌برداری کنند.
دنیای سحر و جادو یکی از مقوله‌های جذاب زندگی بشری بوده و است. کم نیستند افرادی که هنوز در عصر ارتباطات و تکنولوژی برای رفع مشکلاتشان به سراغ ساحران و جادوگران می‌روند. نمونه بارز این افراد وجود کانالی با محتوای سحر و جادو در تلگرام با 15 هزار عضو فعال است. تلگرام که این روزها سعی کرده است تمامی مقوله‌های زندگی را در خود جای دهد حالا سحر و جادو را نیز در آغوش گرفته است.
 گذر زمان و استناد به سخنان گوهربار ائمه و قرآن کریم مشخص می‌کند که ایمان راسخ به خدای یکتا و پایبندی به مسائل شرعی، اثرپذیری این‌گونه مسائل را غیرممکن می‌سازد اما به نظر می‌‌رسد هنوز افرادی هستند که این‌گونه مسائل برایشان جذابیت دارد و حاضرند برای رهایی از مشکلات پول‌های هنگفتی را به جیب این سودجویان بریزند.
  یکی از نکات قابل‌توجه در این کانال تلگرامی سوءاستفاده از اسماء متبرکه ائمه و نمادهای دینی در جذب مخاطب و مشتری است.
 نکته عجیب دیگر در این کانال استفاده از عبارت‌های مختلف در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم است. عبارت‌هایی چون: طلسم ماهی جهت گشایش بخت، طلسم کیسه جهت افزایش رزق و روزی! طلسم محبت خلایق بلقیس! طلسم احضار معشوق! دعای حصار روی پوست گرگ! و ... ازجمله عناوینی است که باکمی درنگ مخاطب می‌تواند به کذب بودنشان پی ببرد.
 
به گزارش نسیم، همچنین معرفی اکانت اینستاگرامی و ارسال دعا‌ها از طریق پست آن‌هم به‌صورت رایگان از دیگر موارد قابل‌توجه این کانال است. ادمین سعی نموده با استفاده از تمامی ابزارهای فضای مجازی که توانسته موردتوجه ایرانیان قرار گیرد در ذهن و فکر آنان نفوذ کند تا بتواند به اهداف خود دست یابد. ارسال پستی رایگان نیز از دیگر جنبه‌های جذاب این کانال برای مخاطبان و مشتریانش است که به‌نوعی فرد را برای استفاده از محتوای کانال ترغیب می‌کند.

نکته قابل‌تأمل اعلام شماره تلفن و شماره کارت ادمین در کانال یادشده است. نکته‌ای که دستگیری فرد را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.
شاید یکی از شایع‌ترین آسیب‌های سحر و جادو دور شدن انسان از خود واقعی و دین و ایمان به خدای یکتا باشد. آسیبی که می‌تواند زندگی را به بیراهه هدایت کند.
در پایان جای این سؤال باقی است که باوجوداین همه مشکلات ناشی از تلگرام و فضای مجازی که در کشور به بار آمده است چرا مسئولان زیر بار توقف هرچه سریع‌تر چنین ابزارهایی نمی‌روند و با اجازه به فعالیت این پیام‌رسان‌ها فضایی امن را برای شیادان سودجو ایجاد می‌کنند؟
خریدوفروش کانال‌های تلگرامی و اعضاء مجازی، انتشار گسترده ابعاد مختلف پورنوگرافی، خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکلی، افزایش طلاق‌های عاطفی و حالا ترویج سحر و جادو تنها بخشی از آسیب‌های تلگرام است که با غفلت مسئولان متأسفانه روزبه‌روز در حال گسترش هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">