ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: برای ۴۰ شرکت واردکننده گوشی همراه ۲۲۰ میلیون یورو تخصیص پیدا کرده که هنوز ۱۵۰ میلیون یوروی آن مشخص نیست که چه چیزی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم درستی؛ رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه درباره اعلام فهرست واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی گفت: کمپانی ها بعد از ثبت سفارش کالا 3 ماه زمان دارد تا بتواند آن را وارد کند.

درستی درباره مجوز واردکنندگان گوشی، افزود: طبق اساسنامه و بر حسب وظیفه شرکت ها ملزم به ارائه خدمات به مشتریان هستند ولی در این میان برخی از شرکت های که مجوز غیر صنفی دارند اقدام به واردات گوشی در بازار می کنند و نیاز است به تخلفاتی از این دست رسیدگی شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: متاسفانه برخی از شرکت ها کالای خود را با توجه به شرایط بازار عرضه می کنند و اگر زمانی قیمت تمام شده کالا نسبت به بازار ارزانتر بود، آن کالا را عرضه نخواهند کرد.

او افزود: عموما برخی از شرکت های که واردکننده گوشی هستند خودشان اقدام به خرده فروشی در بازار می کنند.

درستی گفت: ما اسنادی داریم که نشان می دهد در واردات تخلف صورت می گیرد.

شهرام میرآخورلو؛ معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم گفت: براساس ماده 4 سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، کلیه عرضه کنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای سرمایه‎ای از جمله خودرو (سنگین یا سبک) ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز، تامین قطعات یدکی و ارایه سرویس و خدمات بعد از فروش می‎باشند.

او گفت: شرکت های که در زمینه واردات گوشی همراه فعالیت می کنند ملزم به تمکین این قانون هستند و باید قیمت و نوع محصول را در سامانه 124 به آدرس اینترنتی (http://www.124.ir ) ثبت کنند در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.

میرآخورلو درباره واردات غیر مجاز گوشی همراه افزود: پس از اجرایی شدن طرح رجیستری، گوشی های موبایلی می توان فهمید که گوشی را چه کسی وارد کرده و با چه قیمتی به فروش رسیده است و درصورت مشاهده تخلف با آن برخورد خواهد شد.

او گفت: اگر گوشی موبایل به صورت غیر مجاز وارد کشور شود فعال نخواهد بود.

محمدعلی اسفنانی؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره رسیدگی به شکایت های مردمی گفت: در قانون تعزیرات حکومتی زمانیکه شکایت شاکی مطرح می شود واحد صنفی متخلف از 2 تا 5 برابر میزان گرانفروشی محکوم به پرداخت جریمه شده و حقوق شاکی تامین می شود.

اسفنانی افزود: ما منتظر شکایت های مردمی نخواهیم بود و از طریق گشت های مشرک و ویژه در سطح شهر بر نحوه واردات و قیمت گذاری نظارت خواهیم داشت.

او گفت: با اعلام فهرست واردکنندگان گوشی همراه توسط وزیر ارتباطات، هنوز اطلاعات ما کامل نیست و انتظار داریم تا 2 روز دیگر با تکمیل کردن اطلاعاتی مانند شرکت های ثبت کننده سفارش و تعداد شرکت های که گوشی را وارد کردند به نظارت ها قانونی بپردازیم.

  • ۹۷/۰۴/۰۸

بازار موبایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">