ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بنیاد نایت به مقابله با اخبار جعلی رفت

| يكشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

تشخیص اخبار درست یا موثق از اخبار جعلی یا غیردقیق با توجه به صد میلیون کلیکی که روزانه در اینترنت می شود، کار دشواری است و ابزاری که او ساخته، تا نود درصد قدرت تمایز و تشخیص غلط و درست از یکدیگر را دارد.

به گزارش شارا فردریک فیلوکس که در دانشگاه استنفورد فرصت مطالعاتی بنیاد نایت را می گذراند، ابزاری به نام Deepnews.ai ساخته که می تواند گزارش‌های باکیفیت بالا را از گزارش‌های بی ارزش متمایز کند.

او می گوید که تشخیص اخبار درست یا موثق از اخبار جعلی یا غیردقیق با توجه به صد میلیون کلیکی که روزانه در اینترنت می شود، کار دشواری است و ابزاری که او ساخته، تا نود درصد قدرت تمایز و تشخیص غلط و درست از یکدیگر را دارد.

CrossCheck تریبونی است که توسط لیزا فازیو، یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه وندربیلت ارائه شد. خانم فازیو و تیم او به بررسی واکنش خوانندگان و مخاطبان خبر نسبت به انتشار واقعیاتی که موارد اطلاعات جعلی را روشن و منعکس می کند، پرداختند. در بسیاری از موارد، نوع این واکنش‌ها متفاوت بود و البته بسته به کشور هم فرق می کرد.

City Bureau طرحی بود که توسط داریل هالیدی از شیکاگو ارائه شد. این طرح، به بررسی پروژه‌ای می پردازد که به شهروندان پول می دهد تا در نشست‌های عمومی که به گستردگی سابق از سوی رسانه‌های محلی پوشش داده نمی شوند، شرکت کنند.

این طرح ۳۵۰ مستندنگار را گرد هم آورد که در نشست‌های گوناگون عمومی شرکت می کنند، از شورای شهر گرفته تا مدارس، پلیس محلی و بنیادهای محلی و دولتی مسکن. تاکنون در بیش از دو هزار نشست شرکت کرده‌اند و هدف هالیدی آن است که همه‌ جلسات عمومی شهر را پوشش دهد و در نهایت به بررسی نابرابری‌ها و شیوه‌ رفتار با شهروندان گوناگون در این گونه نشست‌ها بپردازد. حاصل شرکت گروه او در این نوع نشست‌ها آن است که مشاهدات خود را می نویسند و در اختیار همگان قرار می دهند. برنامه‌ این طرح آن است که به دیترویت توسعه یابد.

طرح آخر توسط کامرون هیکی ایجاد شده بود که یکی از تهیه کنندگان برنامه تلویزیونی ساعت خبر در شبکه‌ دولتی پی بی اس آمریکاست. نام طرح او NewsTracker است که بر اساس داده عمل می کند تا به شناسایی منابع تازه‌‌ اطلاعات جعلی بپردازد. تاکنون ۴۰۰۰ منبع اخبار جعلی یا غلط توسط این طرح شناسایی شده است.

طرح‌های منتخب تنها چهار طرح از کل ۲۰ طرحی است که از سوی صندوق کینگ یا Knight Prototype Fund حمایت می شود که طرحی مشترک با صندوق دموکراسی Democracy Fund و Rita Allen Foundation یا بنیاد ریتا آلن است که با انتشار اطلاعات جعلی مبارزه می کند.»

نویسنده: پاتریک باتلر

منبع: 

  • ۰۱/۰۳/۱۵

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">