ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:کاهش قیمت اینترنت به زودی ابلاغ می شود و در شهریورماه نیز شاهد بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد آذری با تاکید براینکه شبکه ملی اطلاعات بزرگترین تکلیف ما است، گفت: این طرح در شهریورماه به بهره برداری کامل می رسد .

معاون وزیر ارتباطات گفت: به زودی کاهش قیمت اینترنت ابلاغ می شود که در نتیجه شاهد رشد سریع ترافیک داخلی خواهیم بود؛ در چنین شرایطی فرصت و وقت زیادی برای طراحی کلان شبکه زیرساخت نداریم و باید توسعه، نگهداری و فروش سرویس روی این شبکه به صورت همزمان انجام شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر لزوم افزایش کیفی در زنجیره واگذاری خدمات دیتا، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته ، ۵۱ درصد درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت از بخش صوت و ۴۹ درصد از سایر حوزه ها بود اما با تحول و تغییر بزرگی که از سال ۹۲ آغاز شد میزان درآمد ما به سمت ۶۰ درصد حوزه دیتا تغییر یافت. این تغییرات همزمان با صدور مجوزهای نسل سوم و چهارم موبایل از سوی سازمان تنظیم  مقررات و ارتباطات رادیویی و  اعطای اعتبارات لازم از سوی مجلس رخ داد. براین اساس پیش بینی ما این است که امسال با وجود کاهش قیمت اینترنت، ۷۵ درصد درآمد ما از حوزه دیتا خواهد بود .

آذری جهرمی از تشکیل اداره کل صیانت فرهنگی و امنیت سیستم های ارتباطی خبر داد تا شاخص‌های حوزه مجازی را پایش و رصد کند و با تشریح اتفاقات این حوزه و شفاف سازی آمارها به صورت مستند و مستدل این فرصت را فراهم آورد تا برنامه ریزان و تصمیم گیران این حوزه به دور از سیاه نمایی‌ها و به کمک آمارهای واقعی این حوزه را مدیریت کنند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">