ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بودجه "مرکز ملی فضای مجازی" ۸۵درصد کم شد

| دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

براساس جداول خلاصه بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور که در لایحه سند مالی سال آینده آورده شده، در کمال تعجب بودجه "مرکز ملی فضای مجازی"، ۸۵درصد به‌نسبت مصوب سال ۹۶ کاهش یافته است.

رئیس جمهور روز گذشته با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی متن کامل لایحه بودجه سال 97 را تقدیم نمایندگان مردم در بهارستان کرد.

در بخش خلاصه بودجه دستگاه‌های اصلی، دولت رقم 8 میلیارد و 975 میلیون و 400 هزار تومان بودجه جاری برای مرکز ملی فضای مجازی در نظر گرفته است.

این رقم در حالی برای مرکز ملی فضای مجازی برآورد شده که مصوب سال جاری 3 میلیارد و 851 میلیون و 900 هزار تومان بود که با این حساب بودجه جاری درنظر گرفته‌شده برای این مرکز که بازوی اجرایی شورای عالی فضای مجازی است با رشد 133درصدی در بخش بودجه جاری مواجه شده است.

به گزارش تسنیم علاوه بر این رقم، 8 میلیارد و 539 میلیون تومان هم به‌عنوان بودجه عمرانی برای این مرکز در نظر گرفته شده که مجموع بودجه سال آینده مرکز ملی فضای مجازی را با احتساب بودجه جاری به 17 میلیارد و 514 میلیون و 400 هزار تومان می‌رساند.

با جمع دو ردیف جاری و عمرانی مربوط به سال جاری (1396) متوجه می‌شویم که مجموع بودجه درنظر گرفته‌شده برای مرکز ملی فضای مجازی در سال جاری 115 میلیارد و 701 میلیون و 900 هزار تومان است که سال آینده به 17 میلیارد و 514 میلیون و 400 هزار تومان تقلیل یافته است.

کاملاً مشخص است که بیشترین ریزش بودجه برای این مرکز مربوط به بودجه عمرانی است که در برآورد سال 97 با کاهش 92درصدی مواجه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">