ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاثیر سوء دنیای دیجیتال بر تغذیه کودکان

| چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان سلامت سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به تاثیرات سوء پیام‌های تبلیغاتی در دنیای مجازی بر تشویق کودکان به مصرف خوراکی‌های چاق‌کننده و ناسالم هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان سلامتِ سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند: کودکان در اروپا در معرض انواع تبلیغات دیجیتال و بازاریابی‌هایی هستند که آنان را به مصرف خوراکی‌های شور، شیرین و چاق‌کننده تشویق می‌کند و علاوه بر آنکه سلامت آنان را تهدید می‌کند موجب تشدید مشکل چاقی در این منطقه شده است.

محققان از سیاستگذاران درخواست کردند برای حفاظت از کودکان در برابر تاثیرات مضر خوراکی‌های غیرمفید و پیام‌های تبلیغاتی مخفیِ موجود در سایت‌ها، بازی‌های کامپیوتری و اینترنتی و دیگر رسانه‌های اجتماعی، اقدامات بیشتری انجام دهند.

"سوزانا جاکوب" مدیر منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: دولت‌ها پیشگیری از چاقی در دوران کودکی را در بالاترین اولویت سیاسی خود قرار داده‌اند اما همچنان کودکان به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه در معرض انبوهی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال قرار دارند که آنان را به مصرف خوراکی‌های چاق‌کننده و حاوی قند و نمک فراوان تشویق می‌کند.

وی افزود: در شرایط فقدان قوانین موثر برای رسانه‌های دیجیتال در بسیاری از کشورها، کودکان به طور فزاینده‌ای در معرض تکنیک‌های تبلیغاتی مخرب قرار دارند که ممکن است والدین از آنها آگاهی نداشته باشند یا مورد توجه قرار ندهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بررسی‌ها حاکی از آن است که حدود دو سوم کودکانی که پیش از سن بلوغ اضافه وزن دارند در اوایل دوران بزرگسالی نیز دچار همین مشکل هستند. همچنین ۲۵ درصد دانش‌آموزان اروپایی در حال حاضر دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

  • ۹۵/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">