ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر نظارت سازمان نظام‌پزشکی خراسان‌ رضوی گفت: تبلیغاتی که در سایت‌هایی چون نت‌ برگ و تخفیفان در زمینه ارائه خدمات سلامت می‌شود فاقد مجوز نظام‌ پزشکی است.

به گزارش ایسنا، فهیمه سادات سالاری امروز در نشستی خبری که در سازمان نظام‌پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما تبلیغات مداخله‌گرایان در حوزه پزشکی است. درواقع قانون‌گذار، پیگیری تبلیغات در حوزه سلامت را برعهده نظام پزشکی گذاشته است. از سوی دیگر افزون بر سازمان نظام‌ پزشکی نمایندگان دیگری از شهرداری، اداره ارشاد و ... در این نظارت  تاثیرگذارند.

وی افزود: هر تبلیغی که در حوزه سلامت صورت می‌گیرد  باید از کمیسیون نظام پزشکی مجوز گرفته باشد. متاسفانه  تبلیغاتی که در مکان‌های گوناگون چون سطح شهر، تبلیغات مجازی و... انجام می‌شود با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم مشخص می‌‌شود، فردی که  در حوزه سلامت برای ارائه خدمان تبلیغات کرده، پزشک نیست و در حوزه تبلیغات خود تخصص ندارد. 

سالاری ادامه داد: در همین راستا به نمونه‌ای اشاره می‌کنم که در یکی از روزنامه‌ها تبلیغی در حوزه سپیدی مو چاپ شده بود که داروی رفع سپیدی مو توسط پزشکی اصفهانی که ماهیت خارجی نداشت، کشف شده بود. از تبلیغات دروغ دیگر می‌توان به ۵۰۴۰ اشاره کرد که کاملا نادرست است. درواقع تعداد بسیار زیادی از افراد به این دسته از تبلیغات اعتماد کرده و دارو را مصرف کردند  که متاسفانه مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرد. اصحاب رسانه، زبان گویا میان مردم و مسئولان هستند. در این راستا رسانه‌ها زبان گویا میام مردم و مسئولان هستند.

مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی خراسان‌ رضوی تشریح کرد: با توجه به این مسائل و مشکلات، رسانه‌ها بایستی توجه لازم به این معضلات داشته باشند. یکی دیگر از مشکلات ما در جامعه،مساله ارزان‌فروشی خدمت است. تبلیغاتی که اشاره به ارزان‌فروشی دارد از دیدگاه سازمان نظام‌پزشکی مورد تایید نیست.

وی با بیان‌ این که ارزان‌فروشی خدمت تبلیغاتی در حوزه سلامت است که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، توضیح داد: در این زمینه با سایت‌هایی اینترنتی چون نت‌برگ و تخفیفان برخورد کرد‌ه‌ایم؛ چراکه محصول تبلیغ شده اصلا مجوز نظام‌ پزشکی را ندارد. برای نمونه فردی که در حوزه خدمات زیبایی و پوست کار می‌کند، اصلا پزشک نیست و تنها یک مداخله‌گر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">