ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقیقات گسترده حملات هکری به آمریکا

| يكشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

 

مدیران شرکت Dyn که حمله هکری به آن در روز جمعه دهها وب سایت مشهور آمریکایی را از دسترس خارج کرد، می‌گویند تحقیقات گسترده ای را در این زمینه به جریان انداخته اند.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن پست، Dyn نگران است که در آینده حملات یاد شده بار دیگر در حجم و شدت گسترده تری تکرار شوند که نتیجه آن ناممکن شدن دسترسی به وب سایت های پرطرفدار به علت ترافیک حجیم قلابی ایجاد شده بر روی آنهاست.

در جریان این حمله از بدافزاری موسوم به Mirai برای کنترل انبوهی از دوربین های امنیتی و مداربسته متصل به اینترنت و ایجاد یک شبکه بوت برای ایجاد ترافیک شدید بر روی وب سایت های هدف و از دسترس خارج کردن آنها استفاده شد. موفقیت این حمله ثابت کرده که چگونه هدف قرار دادن تنها یک شرکت فناوری می تواند بخش های گسترده ای از اینترنت را مختل کند.

در حالی که دولت آمریکا هم به طور مستقل در حال تحقیق در این زمینه است، هنوز عوامل آن شناسایی نشده اند و مطابق معمول انگشت اتهام به سمت روسیه، کره شمالی و دیگر دولت های متخاصم با امریکا بلند شده است.

حمله یاد شده در سه مرحله از صبح تا عصر روز جمعه انجام شد و شرکت Dyn که یکی از مهم ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات دی ان اس در جهان است تلاش کرد با آن مقابله کند. اما در مجموع ناموفق بود. از جمله مشهورترین سایت هایی که به علت این حملات از دسترس خارج شدند می توان به توییتر، نتلیکس، پی پال و سایت های دهها شبکه تلویزیونی و روزنامه اشاره کرد.

  • ۹۵/۰۸/۰۲

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">