ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترکسل از شریک ایرانسل شکایت کرد

| شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹ ق.ظ | ۱ نظر

دادگاه عالی ژوهانسبورگ با رد اعتراضات شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی در پرونده طلب غرامت 4.2 میلیارد دلاری شرکت ترکسل ترکیه روند بررسی آن را آغاز می کند.

پرونده شکایت 4.2 میلیارد دلاری شرکت ترکسل ترکیه علیه شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی که علی رغم پیروزی این شرکت در مزایده، مجوز فعالیت در ایران را از طریق راه های غیرقانونی به نام خود اخذ کرده بود، وارد مرحله ای تازه شد.

در همین رابطه بوراک مرگن، کارشناس ارشد ارتباطات شرکت ترکسل در گفتگو با خبرگزاری آناتولی به بررسی روند این پرونده پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که در پرونده ارائه شده به دادگاه عالی آفریقای جنوبی نام چه افراد حقیقی یا حقوقی به عنوان متشاکی ذکر شده است، گفت: ترکسل از ایرنه چارنلی، مدیر اجرایی سابق و فوتوما نهیلکو، مدیر اجرایی کنونی ام تی ان و 3 شخصیت حقوقی (MTN Group Ltd و MTN International (Mauritius) Limited و Mobile Telephone Networks Holdings (PTY) Ltd) در دادگاه عالی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی شکایت کرده است.

مرگن همچنین در پاسخ به تاریخ دادرسی و نحوه روند آن گفت: روند ادامه دادرسی با ارائه اسناد از سوی دو طرف ادامه خواهد یافت، اما هنوز تاریخ دقیق برگزاری جلسه اول دادگاه مشخص نشده است.

گفتنی است شرکت ترکسل پیش از این اعلام کرده بود که این شرکت در مزایده ای که سال 2004 در ایران صورت گرفت، با بالاترین رقم پیشنهادی مجوز راه اندازی و اجرای اولین اپراتور تلفن همراه بخش خصوصی در این کشور را از آن خود کرده بود. در حالی که ترکسل تمامی شروط مربوط به پیش از مزایده و پس از آن را انجام داده بود، ایران این مجوز را برای شرکت اپراتور تلفن همراه ام تی ان صادر کرد.

شرکت ترکسل نیز پرونده ای علیه مدیران شرکت ام تی ان با اتهام فساد و تخلف در روند مزایده از جمله پرداخت رشوه به مقامات دولت ایران و آفریقای جنوبی به دادگاه عالی ژوهانسبورگ ارائه کرد. علی رغم آن که این شکایت در سال 2013 صورت گرفت، روند محاکمه به دلیل بررسی اعتراضات صورت گرفته از سوی طرف مقابل به تعویق افتاد.

دادگاه عالی ژوهانسبورگ در جلسه 5 می 2017 با صدور حکمی این اعتراضات را رد کرد، به این ترتیب پرونده درخواست غرامت معادل 4.2 میلیارد دلار ترکسل مجددا در دست بررسی قرار می گیرد. (منبع:استانبول/خبرگزاری آناتولی)

نظرات  (۱)

ترکسل 13 ساله که دنبال شکایت و محکوم کردن هست.و هیچ نتیجه ای نگرفته و نخواهد گرفت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">