ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تست اینترنت ۴جی در هواپیماهای اروپا

| سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

اینمارست، دویچه تله کام، نوکیا و تالس فرانسه؛ چهار کمپانی هستند که اینترنت 4G پرسرعت را به داخل هواپیماهای مسافری اروپا می‌برند و قرار است به زودی تست سرعت را با ویدئو کنفرانس دوطرفه انجام دهند.
خبرآنلاین، کمپانی‌های مذکور آماده اولین تست اینترنت پرسرعت داخل هواپیماهای در حال پرواز روی خطوط انگلیس برای شبکه هوایی اروپا / EAN شده‌اند.
ماهواره ژئو باند اس اینمارست به 300 برج مخابراتی 4G دویچه تله کام با 28 منطقه اروپا در هوا متصل شده‌اند.
تجهیزات داخل هواپیمای تالس برای اتصالات امن در کنار تجهیزات زمینی دویچه تله کام و نوکیا به شبکه EAN وصل می‌شوند تا اینترنت پرسرعت را برای مسافران به ارمغان آورد.
تست اولیه دو طرفه با ویدئوکنفرانس تحت شبکه LTE EAN تعریف‌شده است.
گفته می‌شود تجارت اینترنت داخل هواپیما در سال 2020 به 1 میلیارد دلار در سال می‌رسد و بر اساس پیش بینی‌های اینمارست نیمی از مسافران تا سال 2022 در هواپیما به اینترنت پرسرعت وصل خواهند شد.
در فاز اول پهنای باندی معادل 50 گیگابیت بر ثانیه برای این کار در نظر گرفته شده تا عین سرعتی که در زمین است، در هوا نیز عرضه شود.
اتصالات LTE زمینی با هوایی کاملاً فرق دارد، چراکه باید بر اساس سرعت 1200 کیلومتری هواپیما شعاعی معادل 150 کیلومتر تحت پوشش ماهواره به‌صورت هم‌زمان قرار گیرد تا اتصالات 4G در هواپیما جواب دهد.
از سپتامبر 2015 که پروژه آغازشده است تجهیزات در حال نصب و راه‌اندازی است و اولین تست واقعی در اواسط 2017 انجام خواهد شد.

  • ۹۵/۰۹/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">