ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تسهیلات گسترده دولت برای تولید گوشی

| چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۸۵، ۰۷:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

تسهیلات جدیدی برای تولیدکنندگان تلفن همراه در داخل کشور با تایید " محمود احمدی نژاد" رییس جمهور و ابلاغ " پرویز داوودی " معاون اول رییس جمهور از سوی دولت منظور شد.

به گزارش روز چهارشنبه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، براساس نظر وزرای عضو کمیسیون ماده یک قانون صادرات و واردات که از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، حقوق ورودی برای اجزاء و قطعات وارداتی گوشی‌های تلفن همراه که در داخل کشور تولید شود، از اول مهر ‪ ۱۳۸۵‬تا پایان سال ‪ ۱۳۸۸‬حداقل ممکن قانونی، ‪۴‬درصد تعیین شده و تولید کنندگانی که قادر به تامین نیاز داخلی تلفن همراه کشور با تولید داخلی "سی‌کی‌دی"(‪ (CKD‬باشند خواهند توانست از حداکثر تسهیلات قانونی برای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

همچنین طبق این مصوبه حقوق ورودی برای گوشی‌های وارداتی که به صورت واردات گوشی کامل "سی‌بی‌یو"(‪ (CBU‬وارد کشور می‌شود، از شهریور ‪ ۱۳۸۵‬تا پایان سال ‪ ۶۰ ،۱۳۸۸‬درصد تعیین شده است.

واردات به صورت نیم ساخته "اس‌کی‌دی"(‪SKd)‬نیز در سال ‪ ۱۳۸۶‬شامل ‪ ۳۰‬درصد حقوق ورودی، در سال ‪ ۱۳۷۸‬شامل ‪ ۴۰‬درصد حقوق ورودی و در سال ‪ ۱۳۸۸‬نیز ‪۴۵‬ درصد خواهد بود.

واردات اجزاء و قطعات به صورت منفصله "سی‌کی‌دی" (‪ (CKD‬و "اس‌کی‌دی"(‪(SKD‬ بنابه تشخیص و اعلام وزارت صنایع و معادن و صرفا برای واحدهای تولیدی خواهد بود.

طبق بندهای ‪ ۳.۴‬مصوبه ابلاغی نیز حداکثر مونتاژ به صورت "اس‌کی‌دی"(‪(SKD‬ و "سی‌کی‌دی"(‪ (CKD‬به ترتیب ‪ ۵۰۰‬هزار و یک میلیون دستگاه درسال در نظر گرفته شده است.

  • ۸۵/۰۹/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">