ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعرفه مشروط واردات "SKD"گوشی

| سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۴۲ ب.ظ | ۱ نظر

با ابلاغ تعرفه مشروط واردات گوشی تلفن همراه، فقط تولیدکنندگان از تعرفه واردات این محصول به صورت SKD برخوردار خواهند شد.

حاتم - معاون تولید وزیر صنایع و معادن - در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص تولید گوشی تلفن‌همراه در کشور اظهار داشت: تشکیل کنسرسیوم یا هر نوع سازماندهی برای تولید این محصول بحثی است که به تولیدکنندگان بستگی دارد و ممکن است آنها مزیت را در تشکیل یک کنسرسیوم بدانند و یا گاهی به‌صورت منفرد تولید داشته باشند.

وی با بیان این‌که هم اکنون کنسرسیم تشکیل شده برای تولید گوشی تلفن همراه در حال مذاکره با برندهای معتبر جهانی است، گفت: امیدواریم با اعلام رسمی تعرفه واردات گوشی به صورت CKD و SKD قراردادهایی برای تولید بین آنها امضا شود.

وی در خصوص تعرفه 10 درصدی CKD و SKD نیز اظهار داشت: شرطی که برای اعمال آن در نظر گرفته شده این است که تعرفه SKD فقط برای تولیدکننده قابل قبول خواهد بود و این‌گونه نیست که افرادی به واردات قطعات منفصله اقدام کنند و قصد داشته باشند واردکننده همیشگی گوشی تلفن‌همراه به‌صورت SKD باشند.

وی تاکید کرد: تنها افرادی که قصد تولید تحت لیسانس شرکت‌های معتبر و ورود به مرحله CKD را داشته باشند، باید از تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به‌صورت SKD برخوردار شوند.

حاتم در ادامه در مورد تعهد تولید چهار میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه توسط کنسرسیوم تشکیل شده و پایین بودن این رقم در مقایسه با رقم تولید شش میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه توسط سه شرکت طرف قرارداد وزارت صنایع نیز گفت: تمام تولیدکنندگان طرف مذاکره با وزارت صنایع در کنسرسیوم شرکت ندارند و علاوه بر اینها شرکت‌های دیگری نیز در حال مذاکره برای تولید هستند.

گفتنی است، چندی پیش کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های نیمه ‌هادی عماد، شهرک‌های هوشمند و موسسه سروش رسانه برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور شکل گرفت که به گفته مرزبان - عضو هیات رییسه این کنسریوم - براساس تعهدی که از سوی این کنسرسیوم به وزارت صنایع و معادن داده‌ شده، سالانه باید چهار میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در داخل تولید کند.

مرزبان تاکید کرده بود که در صورت نهایی شدن مذاکرات با شرکت نوکیا، امکان تولید کمتر از دو میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین این کنسرسیوم و شرکت نوکیا برای تولید مشترک گوشی تلفن همراه گفته بود: براساس این تفاهم‌نامه شرکت نوکیا مذاکراتی را برای تولید گوشی تلفن همراه با سه شرکت ایرانی انجام خواهد داد تا به یک قرارداد اجرایی برسیم و پس از آن سهم طرفین مذاکره با توجه به شرایط فنی، اقتصادی و وضعیت بازار مشخص خواهد شد.

مرزبان با بیان این که کنسرسیوم تشکیل شده برای تولید گوشی تلفن همراه فقط با شرکت نوکیا در حال مذاکره است، گفته بود: ما در تلاشیم آخرین مدل‌های گوشی نوکیا را در داخل تولید کنیم.

به گفته وی، هیچ یک از سه شرکت طرف قرارداد وزارت صنایع و معادن برای تولید گوشی تلفن همراه به صورت مجزا به تولید این محصول اقدام نخواهند کرد و از این پس تولید به صورت مشترک و توسط کنسرسیوم تشکیل شده انجام خواهد شد.

  • ۸۵/۰۹/۱۴

نظرات  (۱)

skdوckdمخفف چه کلماتی هستند؟ ----------------------------- پاسخ شما: (CKD) Complete, Knocked Down (SKD) Semi Knocked Down جهت کسب اطلاعات بیشتر: http://www.itanalyze.ir/archives/2006/12/post_1714.php

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">