ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعرفه واردات گوشی مناسب است

| سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۸۵، ۰۶:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر صنایع و معادن گفت : تعرفه‌های وارداتی تعیین شده برای قطعات گوشی موبایل به نفع تولیدکنندگان داخلی و شرکای خارجی آنها است .

مهندس " علیرضا طهماسبی " روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برای نخستین بار دولت به تعیین تعرفه واردات گوشی موبایل و قطعات آن برای مدت چهار سال اقدام کرد تا تولیدکنندگان با اطمینان از آینده برای تولید در این زمینه ، برنامه‌ریزی کنند.

وی در مورد تعیین تعرفه ‪ ۲۵‬درصدی برای قطعات نیمه ساخته(اس کی‌دی ) گوشی موبایل و انتقاد برخی از تولیدکنندگان داخلی از بالابودن این تعرفه اظهار داشت: پیشنهاد وزارت صنایع برای تعرفه واردات قطعات نیمه ساخته و همچنین قطعات اولیه (سی‌کی دی ) ‪ ۱۰‬درصد بود ، اما کمیسیون ماده یک دولت ، تعرفه واردات قطعات اولیه را به چهار درصد کاهش داد ،ولی تعرفه قطعات نیم ساخته را برای سال جاری ‪ ۲۵‬درصد و برای سال آینده ‪ ۳۰‬درصد تعیین کرد.

وی افزود: این تعرفه برای تولیدکنندگان کاملا مناسب است و به‌نفع تولید کننده داخلی است و در راستای منافع دراز مدت کشور می‌باشد.

طهماسبی با تاکید بر اینکه به مونتاژ گوشی موبایل و استفاده از قطعات نیمه ساخته باید به عنوان یک مرحله گذار نگاه شود ، افزود: باید به فکر تولید در داخل و انتقال ارزش افزوده به کشور باشیم.

  • ۸۵/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">