ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاهم‌نامه کاهش هزینه دسترسی به سایت‌های داخلی

| چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

سه اپراتور اینترنتی و سه سرویس دهنده خدمات اینترنتی، برای کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربران نهایی تفاهم نامه امضاء کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مراسم "امضای تفاهم‌نامه اپراتورهای اینترنتی جهت کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربران نهایی" با حضور مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران اپراتورهای اینترنتی و سرویس دهندگان برگزار شد.

با توجه به امضا این تفاهم شرکت هاى اینترنتى و موبایلى با ارتباطات مستقیم با مراکز تبادل اطلاعات کشورى، هزینه ها را کاهش خواهند دادکه این کاهش هزینه ها براى کاربر نهایی بیشتر در استفاده از تصاویر و فیلم ها خواهد بود.

گفتنی است این تفاهم نامه پیرو افتتاح پروژه مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات امضا شد، که این مرکز افزایش سرعت و کیفیت و همچنین شاهد هزینه خدمات اینترنتی، استفاده بهتر و از محتوا و خدمات داخلی، محلی سازی توزیع ترافیک و استفاده بهینه از منابع ارتباطی کشور به همراه ایجاد بستری مناسب و مطابق بااستانداردهای بین‌المللی برای شبکه‌های توزیع محتوایی داخلی را به ارمغان می‌آورد.

مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات دارای مزایایی همچون ایجاد زیرساخت لازم جهت پیاده‌سازی این شبکه و بومی‌سازی دسترسی به اطلاعات، جلوگیری از خروج سرمایه‌ها و گردش منابع در داخل کشور است.

به گزارش مهر محمدجواد آذری جهرمی ، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در توضیح جزئیات کاهش نرخ ترافیک ارتباطی داخلی گفت: امروز در فاز نخست ٦سرویس دهنده این طرح را اجرایی می کنند و پس از آن تمامی خدمات دهندگان ارتباطی از جمله اپراتورهای موبایل و مخابرات و بانکها و دانشگاهها نیز با فراهم کردم مقدمات فنی خود به این طرح می پیوندند.

وی افزود: به این ترتیب کاربران ایرانی برای استفاده از سرویس های داخلی و اتصال به سایتهای داخلی نسبت به اتصال به وبسایتها و سرویس های داخلی با حدود ٥٠ درصد کاهش هزینه روبه رو خواهند شد.

وی اظهار داشت: این طرح در راستای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دریافت خدمات و محتوا از طریق این شبکه داخلی اجرایی شده است تا کاربران هزینه انتقال پهنای باند بین الملل را برای ترافیک داخلی پرداخت نکنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">