ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش آسانژ برای تحویل ندادنش به آمریکا

| جمعه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

خانواده و افراد نزدیک به جولیان آسانژ موسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس اعلام کردند، پس از آنکه جدیدترین درخواست حقوقی وی رد شد، این افشاگر به طرز خطرناکی نزدیک به استرداد به آمریکا قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، وکلای آسانژ می‌گویند، به زودی در همین دادگاهی که درخواست تجدیدنظرشان رد شده بار دیگر طرح استیناف می‌دهند.

این اظهارات از سوی موکلان آسانژ در میانه افزایش نگرانی‌ها از این بابت مطرح شده که ممکن است وی مابقی عمر خود را بابت انتشار هزاران مورد اسناد محرمانه نظامی و دیپلماتیک پشت میله‌های زندان بگذراند.

"جاناتان سوییفت"، قاضی دادگاه عالی انگلیس در حکمی سه صفحه‌ای که روز سه‌شنبه صادر شد، هر هشت دلیل درخواست تجدیدنظر آسانژ علیه حکم استرداد به آمریکا را که توسط پریتی پاتل، وزیر کشور وقت انگلیس در ژوئن سال گذشته میلادی امضا شده بود، رد کرد.

اما "استلا آسانژ"، همسر موسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس گفت، همسرش درخواست تجدیدنظر جدیدی را در روزهای آتی به دادگاه عالی انگلیس ارائه می‌دهد.

وی افزود، این مساله در مقابل دو قاضی جدید و در یک محاکمه علنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همسر آسانژ ادامه داد: ما همچنان خوشبین هستیم که بتوانیم در این پرونده پیروز شویم و آسانژ به آمریکا مسترد نشود چون در آنجا برایش حکم حبس ابد بابت انتشار اطلاعات درست مربوط به افشای جرایم جنگی از سوی دولت آمریکا را صادر می‌کنند.

پدر آسانژ نیز گفته که دلایل پسرش برای رسیدگی بیشتر روشن، محکم و عادلانه است و افزود: خانواده جولیان، وحشت زده‌اند و همه مردم منصف در سراسر جهان با نگرانی عمیقی وضعیت را تماشا می‌کنند.

درخواست تجدیدنظر آسانژ بیان می‌کند که پاتل در تصمیم خود مبنی بر تایید حکم استرداد اشتباه کرده چون این درخواست نقض معاهده استرداد به ایالات متحده و انگلیس است که می‌گوید اگر جرمی که استرداد برای آن درخواست شده یک جرم سیاسی باشد، استرداد پذیرفته نمی‌شود. تیم حقوقی آسانژ همچنین همواره تاکید کرده که تمایل آمریکا برای محاکمه آسانژ انگیزه سیاسی دارد.

تیم حقوقی آسانژ همچنین اعلام کرده که دولت واشنگتن به صورت مداوم حقایق اصلی پرونده مذکور را در دادگاه‌های انگلیس نادرست ارائه کرده است.

آسانژ به دلیل انتشار اسناد محرمانه از طریق ویکی‌لیکس با ۱۸ اتهام مواجه است که عمدتا نتیجه افشای اطلاعاتی توسط چلسی منینگ، تحلیلگر سابق اطلاعات ارتش ایالات متحده است. منینگ به ۳۵ سال زندان محکوم شد؛ اما پس از آنکه باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۲۰۱۷ حکم وی را تخفیف داد، آزاد شد.

موسس ویکی‌لیکس در صورت محکومیت در مجموع با ۱۷۵ سال زندان مواجه خواهد شد.

  • ۰۲/۰۳/۱۹

ویکی لیکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">