ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تمرکز بالای چین روی «کیف پول موبایل»

| شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

 چین با استفاده از فناوری های نوین در تلفن های هوشمند، انقلابی در زندگی مردم خود ایجاد کرده است. این کشور با توسعه نرم افزار «کیف پول موبایل» و نصب آن در تلفن های هوشمند در نظر دارد این فناوری را به بخش ناگسستنی زندگی مردم تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه نرم افزاری به نام «ویچت» در چین برای کاربران راه اندازی شد، بتدریج نرم افزارهای تازه دیگری در این کشور در اختیار مردم قرار گرفته است که بر روی تلفن های همراه نصب می شود و این امکان را به مردم می دهد که به آسانی در خریدهای خود از آنها استفاه کنند بدون آنکه پولی رد و بدل شود.
این نرم افزارها دارای بخش های متنوعی است که یکی از آنها «کیف پول تلفن همراه» است که از آن با عنوان «والت» نیز یاد می شود.
برای این نرم افزار گزینه هایی در نظر گرفته شده است که به فرد امکان می دهد از طریق آن در زمانی که تلفن همراه با اینترنت مرتبط است، ‌خریدهای خود را انجام دهد.
امروزه بخش های فراوانی در این نرم افزارها برای آسایش مردم چین تعبیه شده است که برای نمونه آنها می توانند با همین کیف های تلفن همراه خرید کنند، هزینه تاکسی خود را بپردازند، بدون حضور در ایستگاه های قطار و پایانه های هواپیمایی بلیت بگیرند، اقساط ماهانه را از این طریق پرداخت کرده و علاوه بر پرداخت هزینه های اقلام مورد نیاز به خرید برق و گاز برای مصارف ماهانه خود مبادرت ورزند.
این نرم افزارها در عین حال این امکان را به افراد می دهد که پرداخت هایی را نیز میان خود انجام دهند. به این شکل که اگر کسی در این نرم افزار مشترک فرد یا افراد دیگری باشد، قادر است با طرف های مقابل خود در پرداخت و دریافت پول مرتبط شود.
این موضوع موجب شده است تا مردم کمتر به بانک ها مراجعه کنند و یا اصلا نیازی به حضور آنها در بانک ها نباشد.
بررسی ها نشان می دهد که شمار زیادی از مشترکان این نرم افزارها در سال گذشته میلادی از طریق کیف تلفن های همراه توانسته اند بیش از 15 هزار دلار پول نقد را انتقال دهند.
البته انتقال پول با این نرم افزارها با «یوان» واحد پول چین میسر است و شرکت های ذی ربط که این خدمات را می دهند مقدار کمی کارمزد در زمان انتقال پول از مشترک دریافت می کنند اما به هر صورت بسیاری از مردم از این بابت ابراز رضایت کرده اند.
گزارش رسانه های چین از جمله تارنمای «چاینا دیلی» حاکیست، نزدیک به 71 درصد از پرداخت های مشتریان در سال گذشته میلادی با استفاده از کیف پول تلفن های همراه بوده است.
در سال گذشته میلادی مردم چین یک میلیارد بار از چنین نرم افزارهای در 357 شهر استفاده کرده اند که 218 درصد بیشتر از سال 2015 میلادی بوده است.
امروز مردم چین حتی هزینه سفارش های غذایی و خریدهای خود را با همین کیف های دیجیتالی پرداخت می کنند که دلیل گرایش آنان به انجام این کار «امنیت» و «آسودگی» خیال عنوان شده است.
این موضوع حتی باعث شده آنان برای پرداخت سایر هزینه های خود که نیازمند رفتن به بانک ها است، کمتر به این مکانها مراجعه کنند.
استفاده از چنین نرم افزارهایی باعث شده تا میلیون ها نفر از طریق این نرم افزار که بر روی تلفن های همراه خود کرده اند، بتوانند علاوه بر پرداخت هزینه های جاری، خریدهای روزانه خود را با آن پرداخت کنند.
این نرم افزار به شکلی تعبیه شده است که حتی بسیاری از شرکت ها اکنون از طریق وارد کردن شماره کارت های بانکی می توانند حقوق کارکنان خود را نیز با آن بپردازند.
در سال گذشته میلادی ارزش داد و ستدهای اینترنتی و خرید و فروش های آنلاین در چین رشدی بیش از 27 درصد در مقایسه با سال 2015 میلادی داشت و انتظار می رود این سیر صعودی تا پنج سال دیگر حفظ شود.
شمار مشترکان تلفن همراه در چین هم اکنون به بیش از 600 میلیون نفر رسیده است که تقریبا معادل نیمی از جمعیت کشور است و 90 درصد از این مشترکان از طریق تلفن های همراه به اینترنت متصل می شوند.
بر اساس گزارشی که پیشتر از سوی منابع ذیربط اقتصادی چین منتشر شده بود این کشور قصد دارد ارزش تجارت اینترنتی خود را تا سال 2020 میلادی به شش هزار و 550 میلیارد دلار برساند.

  • ۹۵/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">