ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهدید به مرگ مدیران فیسبوک و توئیتر

| جمعه, ۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه بطور مستقیم مدیران شبکه های ارتباطی فیس بوک و توئیتر را تهدید کرد.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه در گزارشی از واشنگتن اعلام کرد که این گروه ترویستی بین المللی امروز با پست گذاشتن یک پیام ویدئویی 25 دقیقه ای در تلگرام، مارک زوکربرگ و جک دورسی، مدیران کل فیس بوک و توئیتر را تهدید کرد چنانچه از اقدامات ضد داعشی خود دست برندارند نه تنها با حذف این شبکه های ارتباطی در شبکه جهانی بلکه با حذف فیزیکی خودشان نیز مواجه خواهند شد.
براساس این گزارش، این گروه تروریستی در پس زمینه پیام تصویری اصلی تهدید خود، تصاویر زوکربرگ و دورسی را درحالی که یک حفره خالی عمیق جای گلوله نیز بر چهره آنها حک شده بود، به نمایش گذاشت.
به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش برای جذب اعضا و بالا بردن حامیان خود از شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر و فیس بوک استفاده کرده و این شرکت ها از اوایل بهمن ماه اقدام به یافتن راه حل هایی برای مبارزه علیه آنان از جمله حذف حساب کاربری اعضا و حامیان این گروه کردند.
اوایل فوریه (اواسط بهمن ماه) بود که مدیران اپل، فیس بوک و توئیتر در خصوص چگونگی مبارزه با تروریسم حتی با مقامات کاخ سفید ملاقات کردند.
مدیران این شبکه ‏های اجتماعی پیشتر به دلیل اینکه به اندازه کافی در از بین بردن صفحات کاربران اعضای داعش کوشا نبودند مورد انتقاد قرار گرفتند ولی در مقابل از سوی فعالان آزادی بیان نیز تحت فشار هستند.
اما تهدید تروریست های داعش علیه این دوشبکه ارتباط اجتماعی، ظاهرا پس از آن انجام می گیرد که این دو شبکه از دو هفته گذشته حساب کاربری تعداد زیادی از طرفداران داعش را مسدود کردند.
مدیر ارشد توئیتر در اسفند ماه سال گذشته فاش کرده بود که سازمان های اطلاعاتی آمریکا بویژه سیا به مدیران تمام شبکه های اجتماعی، از جمله توئیتر و فیس بوک دستور داده بودند به هیچ وجه صفحات مربوط به تکفیری های داعش را حذف نکنند.
یک هفته پس از انتشار این خبر بود که توئیتر اقدام به حذف برخی صفحات داعش کرد.
پس از افزایش شدید انتقادها و اعتراض ها به این شبکه های اجتماعی فضای مجازی به علت ارائه خدمات ویژه به گروه های تروریستی تکفیری، یکی از مدیران بلندپایه توئیتر فاش کرده بود که بر اساس دستورالعمل سیا آنها اجازه حذف کردن این صفحات را ندارند.
این مدیر ارشد توئیتر که به شرط فاش نشدن نامش، حاضر به مصاحبه با راشاتودی شده بود، تصریح کرد: بر اساس مقررات امنیتی، به ویژه قوانین وطن پرستی، ما ناچاریم با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی همکاری کنیم و آنها تقریبا به تمام داشته های ما دسترسی نامحدود دارند، اما گاهی کار از این هم فراتر می رود و ما دستورات و توصیه هایی از برخی نهادهای دولتی و سازمان های اطلاعاتی دریافت می کنیم.
وی افزود: با این حال به ما توصیه شده که به هیچ وجه حساب های مربوط به اعضا یا طرفداران این گروه ها را حذف نکنیم.
سیا در حالی علت این تصمیم را رهگیری تروریست ها و برنامه های آنها عنوان کرد که تاکنون هیچ اقدامی برای شناسایی آنها و یا حتی سمپات ها و هواداران آنها انجام نداده است.
به گزارش ایتارتاس، مدیر توئیتر امروز اعلام کرد که اوایل فوریه حساب کاربری 125 هزار داعشی و یا طرفداران آنها را حذف کرده است و در عین حال داعشی ها نیز مدعی شدند که حساب بیش از 10 هزار کاربر فیس بوک، 150 گروه فیس بوکی و بیش از پنج هزار حساب کاربری را نیز در توئیتر مسدود کردند.
آنها در این پیام تهدید آمیز خطاب به مدیران توئیتر و فیس بوک اعلام کردند که با مسدود شدن هر یک حساب حامیان داعش، آنها حساب 10 کاربر غیرداعشی را در این شبکه ها هک و مسدود می کنند و حتی دیگر از مدیران این شبکه ها نیز خبری نخواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">