ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«تهران» رتبه اول فراوانی جرم سایبری را دارد

| چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰۲:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا بابیان افزایش ۱۵ درصدی کشفیات و دستگیری ۳۰ درصدی مجرمان فضای مجازی گفت: قدرت کشف پلیس فتا در حوزه جرائم سایبری ۹۶ درصد شده است.

به گزارش فارس، سردار وحید مجید رییس پلیس فتا انتظامی‌ در حاشیه اختتامیه دومین پویش مردمی کودکان سایبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری، پویش مردمی کودکان سایبری اجرا شد که در حوزه تولید محتوا بالغ بر ۵۰۰ مورد تولید داشتیم و بالغ بر ۳۴ سازمان و نهاد از این پویش حمایت کردند.

وی به موضوع کسب و کار در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: در فضای مجازی یک‌ میلیون شغل داریم که همگی را تقسیم بندی می کنیم، یکسری مشاغل در پلتفرم های خارجی مشغول هستند، یکسری دیگر نیز دارای مجوزهای فعالیت در فضای مجازی هستند که باید قوانین را رعایت کنند.

رییس پلیس فتا انتظامی‌ به عملکرد پلیس پرداخت و گفت: در سال جاری کشفیات پلیس فتادر حوزه جرایم ۱۵ درصد و در حوزه دستگیری ۳۰ درصد افزایش داشته و قدرت کشف جرایم با افزایش یک درصدی نسبت به سال گذشته به میزان ۹۶ درصد رسیده است.

وی با بیان افزایش ۱۴ درصدی وقوع جرم سایبری در سال جاری گفت: ۷۶ درصد دستگیر شده ها آقا و ۲۴ درصد نیز خانم بودند.

سردار مجید با بیان اینکه بیشترین فراوانی جرایم سایبری در استان های تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی با ۹ درصد و اصفهان و  شیراز با ۸ و ۶ درصد بوده است، گفت: جزیره کیش و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویر احمد کمترین میزان وقوع جرایم سایبری را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش کلاهبرداری‌ها را در حوزه خرید های اینترنتی داشتیم،به شهروندان توصیه کرد که قبل از تحویل گرفتن کالا از پرداخت بیعانه و  پول به بازارهای آنلاین خودداری کنند.

سردار مجید از شگرد جدید کلاهبرداران سایبری و ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده به تلفن همراه افراد اشاره و اظهار کرد: اگر شخص روی لینک آلوده کلیک کرده  و بحث قبول درخواست را مطرح کنند فرد کلاهبردار به گوشی مالباخته دسترسی پیدا کرده و با شماره وی به سایر افراد پیامک میدهد یعنی این فرد قربانی می شود.

وی به بحث سامانه جامع اطلاع رسانی اشاره و خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا سامانه جامع پلیس فتا راه اندازی شود، در این سامانه به جای سر شماره ، پیام با الگو و نماد شرکت و اماکن ارسال می شود.

  • ۰۰/۱۲/۱۸

جرایم مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">