ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرنا - معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: زمینه‌های توسعه و تقویت اینترنت ملی در حال انجام است و یکی از دستور کارهای سازمان پدافند غیرعامل کشور همین موضوع توسعه زیرساخت‌های اینترنت داخلی است.

سردار غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار داشت: فضای سایبری و شبکه‌های مجازی در کنار فرصت‌ها و مزایایی که دارد تهدید نیز به شمار می‌روند چرا که از طریق این فضای تبادل اطلاعات بر بستر اینترنت و شبکه‌های مجازی، دشمنان در هر فرصتی سعی در تحریک مردم و ایجاد فاصله بین آنها و حاکمیت دارند.

وی یادآور شد: مردم چین سال‌های متمادی است که به جای اینترنت جهانی فقط از اینترنت بومی و داخلی این کشور استفاده می‌کنند و در ایران نیز باید با تقویت و توسعه زیرساخت‌های اینترنت بومی و ملی مردم به سمت استفاده از این اینترنت سوق داده شوند.

وی تاکید کرد: اینترنت ملی در یک هفته گذشته اهمیت و میزان بالای پوشش دهی خود به مخاطبان را اثبات کرد و نشان داد که توان لازم برای ارائه خدمات به مردم را دارد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمن بعد از نا امیدی از جنگ نظامی علیه ایران به جنگ سایبری در فضای مجازی روی آروده است که از طریق سایبر اوضاع ایران را رصد و افکار عمومی را مدیریت و بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند اما در این زمینه نیز با هوشیاری و دقت بالای امنیتی و سایبری ایران دشمن ناکام و محکوم به پذیرش شکست شد.

سردار حیدری افزود: دشمن همیشه با ترفندهای مختلف سعی داشته است ایران را به آشوب و ناآرامی بکشاند اما همواره هوشیاری مردم، مسئولان نظام، دستگاه های امنیتی، نظامی و از همه مهمتر تبعیت از فرمایش‌های رهبری هجمه‌های دشمنان خنثی و تهدیدها به فرصت تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری در حوزه‌های نظامی، سایبری، سیاسی، امنیتی و انسجام ملی دشمن را به زانو درآوده است، اظهار داشت: در حوزه نظامی هرگاه دشمن، ایران را تهدید به اقدام نظامی کرده پاسخی کوبنده، محکم و غیرقابل جبران دریافت کرده و اقتدار نظامی و دفاعی ایران اسلامی  ابهت دشمنان و استکبار جهانی را در هم شکسته است.

وی یادآور شد: در بعد نظامی هم دشمن با کارشکنی در برجام و خروج یکجانبه آمریکا از این معاهده معتبر بین‌المللی و عدم پایبندی غرب به تعهدهای برجامی سعی داشت ایران را به تسلیم و تحمیل معامله باخت - برد به نفع غرب کند که مسوؤلان ایرانی در مقابل با اقدام شجاعانه کاهش تعهدهای برجامی بار دیگر اقتدار پوشالی غرب را در جهان در هم کوبیدند و در برابر جمهوری اسلامی به زانو درآمدند.

وی در باره انسجام ملی و اتحاد اقشار مختلف جامعه در مقاطع حساس انقلاب نیز تاکید کرد: مردم انقلابی ایران در آخرین اقدام خود در موضوع اغتشاش‌های بنزین به درستی راه و مسیر خود را از سودجویان و اغتشاشگران جدا کردند و با ورود به صحنه از آرمان‌های نظام و رهنمون‌های مقام معظم رهبری دفاع کردند.

وی در مورد مبحث اقتصاد و تولید داخلی هم اظهار داشت: طبق دستور رهبری کارگروه های اقتصادمقاومتی و راه های توسعه تولید ملی سال های اخیر در تمام استان ها فعال شده است و به جای نگاه به خارج از کشور، بکارگیری ظرفیت‌های داخلی برای رونق تولید ملی در دستور کار مسئولان ارشد کشوری و استانی قرار دارد.

سردار حیدری در مورد پدافند غیرعامل و اهمیت آن نیز یادآور شد: تامین برق اضطراری برای مواقع حساس در تمام نقاط کشور از مهمترین مباحث در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل است تا در زمان‌های حساس در صورت قطع برق سراسری برای جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلال در روند امور کشور از برق اضطراری استفاده شود.

وی صیانت از زیرساخت‌ها و افزایش میزان تاب‌آوری آن‌ها، پاسخ به حوادث و صیانت از مردم در مواقع اضطراری را از مهمترین برنامه‌های این سازمان دانست و برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار جامعه به منظور آشنایی با مفاهیم پدافند غیرعامل و اهمیت و مزایای آن و احصای نقاط ضعف و تبدیل این نقاط به احسن در موضوع پدافند غیرعامل در سطح گسترده را ضروری برشمرد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ایجاد طرح جامع پدافند غیرعامل توسط استان‌ها و برگزاری شوراهای پدافند غیرعامل با حضور کارگروه‌های مختلف به منظور تدوین و ارائه راهکارها و طرح‌های عمرانی و زیرساختی چندمنظوره و شناسایی نقاط قوت و ضعف را از مهمترین اهداف پدافند غیرعامل ذکر کرد.

این جلسه با حضور استاندار ایلام، معاونان وی، فرمانداران و برخی مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد و برخی از کارگروه‌ها به ارائه گزارش از اقدام‌های هشت ماهه خود در حوزه پدافند غیرعامل پرداختند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">