ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید صندوق اخذ رای الکترونیکی در داخل

| دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

مسول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور از برگزاری انتخابات در 9 کلانشهر را به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: تکنولوژی ساخت صندوق اخذ رای الکترونیکی یک تکنولوژی داخلی است.

 جواد ناصریان افزود: براساس الزام قانونی و توافقی که با شورای نگهبان داشتیم و همچنین دستور وزیر کشور در ستاد انتخابات، ما کاملا ملزومات مورد نیاز انتخابات را همچون سنوات قبل تامین می کنیم.
وی ادامه داد: اما در کنار این اقدام که ما انجام می دهیم حسب دستور رییس جمهوری و مصوبه هیات وزیران مقرر شد انتخابات در کلان شهرها به صورت تمام مکانیزه برگزار شود.
معاون وزیر کشور گفت: حداکثر اعتباری که ما برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در 9 کلانشهر درخواست کرده ایم حدود 160 میلیارد تومان بوده است.
ناصریان خاطرنشان کرد: دلیل اینکه رییس جمهوری و هیات وزیران این کلان شهرها را انتخاب کردند مشکلاتی بود که در شمارش آرا مواجه می شدیم و چند روز زمان نیاز بود اما اخذ رای الکترونیکی در این شهرها تمام مشکلات را حل می کند و حداکثر ظرف یک ساعت، امکان اعلام نتایج آرا در کلانشهرها وجود دارد.
وی ادامه داد: اخذ رای الکترونیکی را در کلانشهرهای تهران، تبریز، مشهد، کرج، شیراز،کرمانشاه، اهواز،اصفهان و قم خواهیم داشت.
مسوول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور با بیان این که در حال حاضر برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در سایر شهرها وجود ندارد، گفت: ما در انتخابات مجلس نهم حدود 2 هزار و 500 صندوق اخذ رای الکترونیکی داشتیم اما در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری حدود 34 هزار صندوق خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: ما درخواست خود را برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در سال 96 به شورای نگهبان ارسال خواهیم کرد و قطعا اگر دولت، شورای نگهبان و مردم نتایج برگزاری انتخابات تمام مکانیزه را در این دوره ببینند کمک می کنند تا بودجه لازم اختصاص و انتخابات را به صورت تمام مکانیزه در سراسر کشور برگزار کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: در بحث تولید صندوق اخذ رای الکترونیکی براساس مصوبه هیات وزیران سعی کردیم با یکی از مجموعه های دولتی وابسته به یکی از وزارتخانه ها قرارداد ببندیم که نمونه اولیه آماده شده و کارشناسان وزارت کشور و کارشناسان شورای نگهبان در حال بررسی آن هستند و پس از تفاهم با شورای نگهبان به سمت تولید انبوه خواهیم رفت.

**تمامی قراردادهای برگزاری انتخابات با مناقصه انجام می شود
مسوول کمیته پشتیبانی و مالی ستاد انتخابات کشور درباره تمهیدات پیش بینی شده برای برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه نیز گفت: ستاد انتخابات کشور از اردیبهشت ماه سال جاری تشکیل شد اما از بهمن ماه سال گذشته کمیته پشتیبانی و مالی ایجاد شد که این کمیته در راستای سیاست های وزیر کشور و ستاد انتخابات حرکت می کند.
ناصریان گفت: بحث اصلی این کمیته تامین منابع برگزاری انتخابات است که شروع فعالیت این کمیته از مهرماه سال گذشته کلید خورد و براساس تعداد شعب و تعداد حوزه های انتخابیه برنامه ریزی کردیم.
وی ادامه داد: همچنین منابع مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در دو بخش جاری و تملک را پیش بینی و در قالب لایحه بودجه به دولت ارسال کردیم که دولت نیز آن را تصویب کرد و به مجلس فرستاد؛ خوشبختانه بودجه درخواستی ما برای برگزاری انتخابات به شکل روش های قبلی تامین شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: دولت تا کنون برای برگزاری انتخابات حمایت و کمک لازم را داشته است به طوری که پیش پرداختی از محل بودجه برگزاری انتخابات در ابتدای سال به ما داده شد تا بتوانیم قراردادهای مورد نیاز را انجام دهیم.
ناصریان اظهارداشت: موضوع اصلی که از بهمن ماه در کمیته پشتیبانی و مالی ستاد انتخابات کشور بررسی شد این بود که تمام اقدامات و خریدها را تنها از طریق مناقصه انجام دهیم؛ در سنوات گذشته پیش آمده بود که بعضا به صورت ترک تشریفات خریداری می شد و آن هم دو دلیل داشت یکی اینکه منابع خیلی دیر برای تامین اقدام به وزارت کشور می رسید و همچنین یکی از ساده ترین شیوه ها بود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده اعلام کردیم تحت هیچ شرایطی، هیچ اقدامی را در قالب ترک تشریفات انجام نمی دهیم و باید مناقصه برگزار شود.
مسوول کمیته پشتیبانی و مالی ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به زمان باقی مانده برای برگزاری انتخابات، اولویت بندی کردیم که کدام بخش اولویت ما است و خوشبختانه چندین مناقصه برگزار شده و قیمت ها در این مناقصات خیلی پایین تر از قیمت سال های گذشته شده است.
ناصریان ادامه داد: در برخی آیتم ها توانسته ایم بیش از 50 درصد بهای خرید اقلام را کاهش دهیم؛ البته از طرفی هم افزایش حجم داریم چرا که شعب و حوزه هایی اخذ رای در برخی نقاط اضافه شده است.
وی یادآور شد: یکی از موضوعات خیلی مهم که مطالبه رییس جمهوری و وزیر کشور بود مربوط به بحث شفاف بودن صندوق های رای می شد.
این مقام وزارت کشور اضافه کرد: اگر صندوق های رای خیلی شفاف و به صورت شیشه ای باشد، مغایر با قانون انتخابات است چرا که رای مردم دیده می شود اما سعی کردیم با هماهنگی با شورای نگهبان، صندوقی انتخاب کنیم که هم شفاف باشد و هم رای مردم دیده نشود.
ناصریان افزود: در حال حاضر برای برگزاری مناقصه برای تولید این صندوق های در حال برنامه ریزی هستیم که ظرف دو هفته آینده این مناقصه را برگزار خواهیم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">