ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید گوشی توجیه اقتصادی ندارد

| سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۸۵، ۱۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

انتظارمان از دولت این بود که به منظور ترغیب بخش خصوصی در تولید گوشی, تعرفه SKD را پایین‌‏تر از 30 درصد ابلاغ می‌‏کند.

مهندس محمد ابراهیم مطلع, مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC)، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر این که تولید گوشی باید برای شرکت‌‏ها توجیه اقتصادی داشته باشد، اظهارداشت: باید در فازهای اول تولید, به تولیدکننده‌‏ها فرصت و تسهیلات بیشتری داد تا بتوانند در شروع با موفقیت نسبی روبه رو شوند.

مهندس مطلع، با اشاره به ابلاغ تعرفه 30 درصدی SKD ، گفت: قرار بود برای شرکت‌‏های تولیدکننده گوشی به صورت SKD که می خواهند پس از این وارد فاز CKD شوند، تعرفه SKD ، 10 درصد منظور شود تا رغبتی برای تولیدکننده‌‏ها ایجاد شود.

وی، با بیان این که تولید گوشی باید با برگشت بخشی از سرمایه همراه باشد ، افزود: انتظار تولیدکننده‌‏های گوشی این بود که بر مبنای پیش بینی اولیه تعرفه SKD ، 10 درصد منظور شود تا کسانی که می‌‏خواهند تولید داخل به صورت قطعی داشته باشد و پس از آن وارد فضای CKD شوند به مشکل برنخورند.

مطلع ، با تاکید بر این که تعرفه 30 درصدی SKD تنها بر سرمایه‌‏گذاری و توجیه اقتصادی شرکت‌‏ها موثر است، گفت: این مسئله در انتخاب برند خارجی و همکاری با شرکت‌‏های دیگر خللی وارد نمی‌‏کند.

  • ۸۵/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">