ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توییتر به کدام سمت می‌رود؟

| شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

این روزها جک دورسی تمام تلاش خود را برای حفظ توییتر و رقابت با شبکه های اجتماعی می کند. او در حالی بر صندلی مدیریتی این شبکه اجتماعی تکیه زد که توییتر از نظر اقتصادی در شرایط بحرانی قرار داشت و آمار افزایش کاربرانش با رشد منفی روبه رو بود. دورسی برای افزایش رشد کاربران و درآمد این شبکه اجتماعی، تلاش می کند تغییرات زیادی در بخش تبلیغات، جذب کاربران و امکانات این شبکه اجتماعی به وجود بیاورد. طی ماه های گذشته مدیران زیادی از کمپانی توییتر رفته و مدیران دیگری به جای آنها آمده اند. آخرین تغییرات توییتر هفته گذشته اتفاق افتاد و قرار است طی هفته های آتی نیز تغییراتی در این شبکه اجتماعی به وجود بیاید که برخی معتقدند می تواند در ارتقای جایگاه این شبکه اجتماعی موثر باشند.


 حفظ 140 کاراکتر
فردا آخرین روزی است که کاربران توییتر با محدودیت کاراکتر برای پیوست عکس ها، نظرسنجی ها، ویدیوها، لینک ها و منشن کردن افراد در توییت های خود روبه رو هستند. جدیدترین تغییراتی که قرار است از روز دوشنبه در توییتر اعمال شود، باعث می شود توییتر بابت پیوست کردن لینک ها، منشن ها و عکس هایی که به توییت ها پیوست می شود از 140 کاراکتر هر توییت، حجمی کم نکند. در برخی از رسانه ها اینطور عنوان شده که قرار است محدودیت کاربران توییتر از 19 سپتامبر حذف شود و آنها بدون محدودیت مطالب خود را به اشتراک بگذارند. اما در حقیقت توییتر تنها تعداد کاراکترهایی که لینک ها، منشن ها و عکس ها از 140 کاراکتر توییت کم می کرد را به توییت برگردانده است. به این ترتیب با پیوست شدن عکس ها، نظرسنجی، ویدیو و لینک ها به توییت دیگر از حجم 140 کاراکتری آنها چیزی کم نخواهد شد. توییتر همچنین وعده داده کاربران از این پس در نقل قول کردن نیز همان 140 کاراکتر را در اختیار خواهند داشت و دیگر دچار محدودیت در بازنشر و نکته گذاشتن روی آن نخواهند داشت. این تغییرات در حالی قرار است دوشنبه در شبکه اجتماعی توییتر اعمال شود که برخی در انتظار حذف محدودیت 140 کاراکتری توییت در توییتر هستند. 


 مبارزه با شایعات
آخرین خبرها حاکی از پیوستن توییتر به شبکه ای است که هدفش مبارزه با انتشار اخبار نادرست و افزایش کیفیت اخبار در شبکه های اجتماعی است. در کنار توییتر، فیس بوک و برخی از سازمان های خبری دیگر نیز به این شبکه می پیوندند. به تازگی خبرگزاری فرانسه خبری منتشر کرده است که حاکی از راه اندازی شبکه شراکتی رسانه ای توسط پروژه First Draft News است که از سوی گوگل حمایت می شود. در این شبکه شراکتی بیش از 20 رسانه ازجمله شبکه های خبری تلویزیونی، روزنامه ها، خبرگزاری ها و نیز فعالان حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل و برخی سازمان های دیگر حضور خواهند داشت. نام برخی از این شرکا منتشر شده که عبارت اند از: روزنامه های نیویورک تایمز، واشنگتن پست، تلگراف، لوموند، شبکه های خبری سی ان ان، الجزیره و فرانس پرس.اعلام شده هر شریک در این شبکه موظف است اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته، سیاست را توسعه داده و دوره های آموزشی برای خبرنگاران در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی برای جست وجو و انتشار اخبار برگزار کند.

 پیام مستقیم یا پیام رسان
تغییراتی که به تازگی در بخش پیام مستقیم یا همان دایرکت توییتر ایجاد شده است، این بخش از توییتر را تبدیل به یک مسنجر کرده است. نخستین قدمی که توییتر برای تغییر کاربری و سهولت استفاده از آن به عنوان مسنجر اعمال کرد، حذف محدودیت کاراکتر در این بخش است. پس از آن طراحی ظاهری پیام هایی که در این بخش رد و بدل می شود، تغییر کرد و هفته گذشته ازجمله آخرین تغییراتی که در پیام های مستقیم توییتر دیده می شود، اطلاع رسانی درباره رویت پیام است. به این ترتیب هنگامی که پیام ارسالی خوانده شود، زیر پیام به تقلید از پیام رسان ها علامت تیک کوچکی دیده می شود. این قابلیت در اینستاگرام نیز وجود دارد. اما توییتر یک تفاوت در اعمال این تغییر با اینستاگرام و پیام رسان ها دارد. توییتر در تنظیمات خود به کاربر امکان می دهد اعلام رویت پیام وی برای دیگر کاربران فعال باشد یا خیر. به عبارتی کاربران متوجه شوند شما پیام آنها را خوانده اید یا خیر. 
از دیگر تغییراتی که اعلام شده به زودی اعمال می شود، می توان به اطلاع رسانی «در حال نوشتن...» پرداخت که هنگامی که شما در توییتر شروع به نوشتن و پاسخ به پیام دیگران می کنید، کاربر مقابل تان می تواند آن را ببیند. همچنین قرار است لینک ها دارای پیش نمایش در بخش پیام مستقیم شوند. به این ترتیب به نظر می رسد توییتر وارد عرصه رقابت با پیام رسان ها به خصوص پیام رسان فیس بوک می شود.

  • ۹۵/۰۶/۲۷

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">