ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تازه‌ترین اسناد توییتر نشان می‌دهد که سازمان سیا، پنتاگون و دیگر آژانس‌های اطلاعاتی و مجری قانون آمریکا این شبکه اجتماعی را تحت فشار قرار می‌دهند تا روایت‌های ضد اوکراینی که با منافع واشنگتن در حوزه سیاست خارجی در تضاد هستند، سانسور و حذف کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، مت تایبی، روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: تازه‌ترین اسناد توییتر نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی به عنوان یک "دربان" برای نظارت و سانسور محتویات بسیاری از شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود و این عملیات آژانس‌های بسیاری را از وزارت امور خارجه آمریکا گرفته تا پنتاگون شامل می‌شود.

هزاران درخواست‌ از جانب اف‌بی‌آی مبنی بر سانسور محتویات توییتر منتشر شده است اما اکثر آن‌ها هیچ ارتباطی به مسئله "دخالت خارجی" ندارند و کاملا جزو مسائل داخلی محسوب می‌شوند. براساس اسناد منتشر شده و ارتباطات داخلی، توییتر درخواست‌های بسیاری را دریافت کرده و به دلیل حجم بالای آن‌ها مجبور به اولویت‌بندی شده است.

مت تایبی در ادامه افزود: بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند که آیا پلتفرم‌های اینترنتی چنین چیزی را از سوی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره سانسور و حذف اخبار مربوط به سیاست خارجه دریافت کرده‌اند یا خیر. ظاهرا توییتر چنین درخواست‌هایی را به خصوص در برخی موارد از اف‌بی‌آی دریافت کرده است.

اما این در حالیست که اف‌بی‌آی انگشت اتهام را به سمت "عوامل روسی" نشانه گرفته و ادعا می‌کند: این عوامل حساب‌هایی را در توییتر هدایت می‌کنند و روایت‌هایی که عمدتا "ضد اوکراین" هستند و یا به "نقض حقوق ادعایی انجام شده توسط اوکراینی‌ها" مربوط می‌شوند، برجسته می‌کنند.

این اولین باری نیست که چنین گزارش‌هایی درخصوص سانسور و حذف مطالبی که با منافع آمریکا در تضاد است، منتشر می‌شوند. پیشتر مطالبی درباره تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و حذف گزارش‌هایی پیرامون تجارت‌های خارجی هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر شده بود.

  • ۰۱/۱۰/۰۴

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">