ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جایگزین دفترچه‌های کاغذی می‌شود
تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌های لازم و همکاری بین بخشی که در دست انجام است، در چند ماه آینده شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک باشیم.

به گزارش سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری اظهار داشت: اعتبار دفترچه های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان با استفاده از دوربین موبایل، شماره گیری USSD کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، نرم افزار اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» و سامانه ها اینترنتی medical.tamin.ir و pwa.tamin.ir و کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت قابل استعلام است. همچنین در مورد دفترچه های درمانی که اکنون دارای اعتبار است، نیازی به استعلام مجدد اعتبار توسط مرکز خدمت دهنده نیست.

وی افزود: بیمه شدگان، بازنشستگان و همه افرادی که دارای دفترچه درمانی تأمین اجتماعی هستند از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها خودداری کنند زیرا اعتبار دفترچه درمانی آنان از طریق استعلام برخط و فوری و درحین مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان از طرق مذکور مشخص است و می توانند تا آخرین برگ دفترچه درمانی خود را بدون نیاز به تمدید اعتبار حضوری، استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: خود بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز می‌توانند اعتبار دفترچه‌های خود را از طریق روش‌های ۶ گانه ذکر شده استعلام کنند.
سالاری گفت: سامانه استحقاق درمان( استعلام برخط اعتبار دفترچه های درمانی) سازمان تأمین اجتماعی تاکنون در اختیار داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و بیمارستان‌های طرف قرارداد با این سازمان قرار داشت که به منظور سهولت بیشتر، این سامانه با روش‌های جدید و متنوع در اختیار پزشکان ونیز کلیه بیمه شدگان قرار گرفته است.
وی بر لزوم پیگیری جدی و همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل سامانه نسخه الکترونیک تأکید کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌های لازم و همکاری بین بخشی که در دست انجام است، ظرف چندماه آینده شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">