ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت نام الکترونیکی در دادگستری‌ها اجباری شد

| دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

معاون مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه گفت: براساس قانون ثبت نام الکترونیکی در دادگستری‌ها از امروز ۱۰ آبان ماه اجباری است.

به گزارش فارس، سیامک رفعتی معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در گفت‌وگوی تلویزیونی از اجباری شدن ثبت نام الکترونیکی در دادگستری های سراسر کشور از 10 آبان ماه خبرداد.

وی گفت: برمبنای ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392، قوه قضائیه می تواند از سامانه‌های الکترونیکی و مخابراتی جهت ابلاغ اوراق قضایی استفاده کند. همچنین ماده 655 آیین دارسی کیفری ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی را کافی و معتبر دانسته و تبصره این ماده نیز به این نوع ابلاغ اعتبار بخشیده است.

رفعتی افزود: درهمین راستا سامانه ای جهت ابلاغ اوراق قضایی ایجاد و راه اندازی شده است که مراجعان به قوه قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق به این سامانه مراجعه کنند.

مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی در ادامه بیان کرد: جهت بهره برداری از سامانه ابلاغ الکترونیک نیاز است هر شخص یک شناسه قضایی داشته باشد. شناسه قضایی با ثبت نام در سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir ایجاد و در اختیار مراجعین قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: جهت دریافت شناسه قضایی در حوزه‌هایی که دفاتر خدمات راه اندازی شده است با مراجعه به این دفاتر و در سایر حوزه ها با مراجعه به به سامانه adliran.ir ابلاغ های خود را مشاهده کنند.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: افرادی که به هر دلیل نمی توانند از طریق رایانه در منزل یا محل کار خود به این اوراق دسترسی یابند می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اوراق خود را دریافت کنند.

رفعتی همچنین گفت: از این پس هر فرد جهت استفاده از خدمات قضایی باید این شناسه را دریافت کند افراد جهت دریافت خدماتی مانند ارائه دادخواست، اظهارنامه، پیگیری پرونده و ابلاغ اوراق قضایی بایستی شناسه قضایی دریافت کنند درغیر این صورت ارائه این خدمات میسر نمی باشد.

  • ۹۵/۰۸/۱۰

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">