ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جنگ جهانی چهارم در اینترنت رخ می‌دهد

| سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر
شاید ایالات متحده آمریکا هنوز هم یکی از ابرقدرت‌های بلامنازع جهان از نظر اندازه و قدرت نظامی و عملیات هوشمندانه و اطلاعاتی است، اما این کشور در دفاع از مرزهای مجازی واقعا وامانده است. تهدیدات سایبری از سوی کشورهای خارجی و عوامل آنها در حال افزایش هستند ولی جالب اینجاست که این شکل جدید کشمکش به راحتی با پارادایم‌های موجود جنگ جهانی چفت و بست نمی‌شود. این در حالی است که بودجه‌ای که دولت آمریکا برای مقابله با تلاش‌های مربوط به تهدیدات سایبری در سال 2016 در نظر گرفته است 14 میلیارد دلار است که این میزان نسبت به 5/12 میلیارد دلاری که این دولت برای امسال میلادی در نظر گرفته، 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد. اما با تمام این هزینه‌ها باز هم فضای دیجیتال آمریکا در مقابل حمله‌های سایبری شکننده است.
NBCNews- مارتین لیبیکی، دانشمند مدیریت ارشد شرکت RAND در مورد حملات سایبری علیه آمریکا گفت: باید گفت که فقط این هکرها هستند که از اعمال هک و حملات سایبری منفعت می‌کنند. 
اما در پی این حملات پی در پی سایبری در چند ماه گذشته، چیزی که کاملا مشخص و واضح است این است که کشورهای خارجی دست به این حملات زده‌اند که روابط آنها با آمریکا خیلی روشن نیست.  به طور مثال، تازه‌ترین این حملات، حملاتی بود که از سوی روسیه و علیه سیستم ایمیلی رده‌بندی کارمندان پنتاگون سازمان‌دهی شده بود. چین نیز در این زمینه پا به پای روسیه دارد حرکت می‌کند و هکرهای چینی هم چندی پیش به سرور مدیریت پرسنل دفتر دولت آمریکا (OPM) حمله کردند. این حملات به تنهایی نشان می‌دهند که کارمندان و به طور کلی‌تر مقامات آمریکا مورد هدف هکرهای چین و روس قرار گرفته‌اند و گویا دق‌دلی روابط تیروه و کدر کشورشان با آمریکا را با این کار، درمی‌آورند. 
حمله به OPM دولت فدرال آمریکا که در ماه ژوئن گذشته، فاش شد از دو حیث قابل توجه است. یکی اینکه اطلاعات شخصی حدود 5/21 میلیون نفر از کارمندان به سرقت رفته و دوم اینکه بسیاری از کارمندانی که در این بخش کار می‌کنند، فاقد هرگونه سوء پیشینه امنیتی هستند. با این همه، کابینه اوباما در گزارشی به نیویورک تایمز اعلام کرده‌اند که دولت قصد انتقام‌جویی از چین را دارد.
این مقامات گفته‌اند: یکی از نتیجه‌گیری‌هایی که ما به دست آورده‌ایم این است که ما نیاز به عمومی‌سازی بیشتری درباره پاسخ‌های‌مان داریم. ما نیاز به ایجاد اختلال و جلوگیری از حملات سایبری داریم که دشمنان ما قصد انجام آن را در فضای سایبر دارند و به این معنا که ما نیاز به ابزارهای مختلف بیشتر برای بازسازی زیرساخت‌ها و همچنین پاسخ به این حملات داریم.
با این حال اقدامات تلافی‌جویانه آمریکا نشان می‌دهد که دست‌کم تاکنون «هک متقابل» استراتژی نبوده که برای خنثی کردن حملات آینده در نظر گرفته شده است. این امر زمانی نمود بیشتری دارد که مثلا هکر خارجی از کشوری با محدودیت‌های ویژه اینترنتی مثال آنچه در کره شمالی وجود دارد، مبادرت به دست‌درازی مجازی کند. (منبع:فناوران)
  • ۹۴/۰۶/۱۷

اینترنت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">