ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جوابیه مخابرات به شرکت شاتل

| شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸ ق.ظ | ۰ نظر

شرکت مخابرات ایران به موجب پروانه بهره برداری خود و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات با تخصیص امکانات پایه ای موجود خود به صورت عادلانه، امکانات مورد نیازمتقاضیان را تامین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران به دنبال انتشار مصاحبه‌ای در تاریخ 24 شهریور ماه که در قالب آن مدیرعامل یکی از شرکت‌های ارائه کننده اینترنت از غیر ممکن شدن ارایه ADSL در تهران، البرز و قم صحبت کرده بود، شرکت مخابرات ایران به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخت.

متن کامل پاسخ شرکت مخابرات ایران که به رسانه ها ارسال شده، به شرح زیر است:

«شرکت مخابرات ایران به موجب پروانه بهره برداری خود ومصوبات کمیسیون تنظیم مقررات نسبت به تخصیص امکانات پایه ای موجود خود به صورت عادلانه، امکانات مورد نیازمتقاضیان را تامین می‌کند.»

جهت شفافیت بیشتر موضوع ذکر چند نکته ضروری است:

1- پس ازابلاغ الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران، مصوبات مربوط به آن نیز از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، به عنوان، یک نهاد قانونی و آگاه نسبت به قوانین و مقررات، تدوین و ابلاغ شد .این مصوبه، امکان دسترسی به امکانات پایه مخابراتی موجود شرکت مخابرات ایران در شبکه ارتباطی کشور را، به تمامی شرکت‌ها و اپراتورهای ارتباطی متقاضی دریافت امکانات پایه ای داده است و شرکت مخابرات ایران در راستای اصول مشتری مداری و رقابت سالم و نیز به تبعیت از قانون در اجرای هرچه صحیح تر آن کوشش کرده و با نظارت سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی با ایجاد سامانه ثبت مکانیزه درخواستهای شرکت های دارنده پروانه شرایط برابری را در اختیار همه متقاضیان دریافت خدمات قرار داده است.

-2  تعدد FCPها و پاسخگویی به تمامی شرکت‌ها و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات مشکلات و محدویتها را چند برابر کرده و این مسایل وظایف شرکت مخابرات ایران را در اجرای رعایت اصول عادلانه برای تمام شرکت ها بیشتر کرده است. اما آنچه مسلم است در اجرای این مصوبات با توجه به گستردگی فعالیت در شرکت ها و محدود بودن منابع و امکانات مخابراتی و استفاده از فناوری، همگی باید تابع قوانین بوده تا پاسخگویی نیاز ها باشیم. ضمن اینکه کلیه موارد واگذاری امکانات، نحوه واگذاری و میزان امکانات موجود تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.

-3 تمرکز تعدادی از FCPها و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات بر روی استان ها و مناطق پر درآمد است و این موضوع تعدد تقاضا در برخی نقاط را موجب شده است. بدیهی است شرکت مخابرات ایران در واگذاری امکانات به FCPها و به تمامی شرکتها و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات در چارچوب مصوبات و قوانین عادلانه رفتار کند تا همه شرکت ها از امکانات موجود بهره ببرند. این در حالیست که امکانات و سرمایه گذاریهای شرکت مخابرات ایران در بسیاری از مناطق غیر برخوردار هیچ متقاضی ندارد.

-4 شرکت مخابرات ایران در چارچوب مصوبات عمل می کند و مجری قوانین است و به موجب همین مصوبات امکانات موجود خود را در اختیار متقاضیان قرار میدهد. و لذا شرکتهایی که بیش از سهم خود از امکانات موجود شرکت مخابرات ایران نیاز دارند از جمله شرکت شاتل میتوانند راسا نسبت به ایجاد امکانات پایه ای مورد نیاز خود در راستای توسعه زیرساخت در بخش دسترسی شبکه مخابراتی کشور اقدام نمایند و جای تعجب است که مدیر عامل محترم شرکت شاتل با دارا بودن پروانه بهره برداری FCP همچنان بدنبال بهره برداری از سرمایه گذاری دیگران برای ارائه خدمات به مشتریان خود است.

-5 در بحث قبول عقد قراردادهای مشارکت با شرکت های FCP و تمامی شرکتها و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات نیز با توجه به اجرای طرح یکپارچه سازی در شرکت مخابرات ایران ، این شرکت از تمام طرحهایی که بر پایه استراتژی برد- برد تدوین گردیده و توسعه متوازن و متعادل ارتباطات در همه نقاط کشور را به همراه داشته باشد استقبال مینماید.

 

مدیرعامل شاتل مدعی شد

ارایه ADSL در تهران، البرز و قم غیر ممکن شده است

هفته گذشته احمد نخجوانی، مدیر عامل شاتل مدعی شده بود: در حال حاضر از ۸۰ مرکز ما تنها در ۱۵ مرکز امکان جذب مشترک جدید وجود دارد.
وی با بیان اینکه مشکل در ارایه سرویس ADSL در سه استان تهران، البرز و قم به بیشترین حالت خود رسیده است، گفت: اکنون در استانی مانند قم از ۱۸ مرکز مخابراتی ما ظرفیت ۱۵ مرکز به طور کامل تکمیل شده است و این وضعیت دو سال است که ادامه دارد و در این مدت تمام مذاکرات ما با شرکت مخابرات نتیجه ای به دنبال نداشته است.
وی در پاسخ به این سوال که مسوولان شرکت مخابرات بارها اعلام کرده اند که در صورت پرداخت هزینه های مربوطه از سوی شرکت های PAP امکان واگذاری خدمات را خواهند داشت، ادامه داد: حتی ما برای پرداخت این هزینه ها اعلام آمادگی کرده ایم اما مشکل همچنان پابرجاست.
نخجوانی مدعی شد: ما از سوی مجاری مختلف این موضوع را دنبال کرده ایم، اما همچنان پس از گذشت بیش از دو سال مخابرات در برخی استان ها امکانات لازم را در اختیار ما قرار نداده و ما از تمام پیگیری ها دست خالی بر می گردیم.
او با بیان اینکه مدیر عامل جدید مخابرات همکاری با شرکت های PAP را مورد توجه جدی قرار داده، گفت: در هر صورت ما در ۱۳ استان با شرکت مخابرات قرارداد مشارکت امضا کرده ایم تا در درآمدهای خود، این دوستان را شریک کرده باشیم که انگیزه بیشتری برای همکاری داشته باشند، اما درنهایت در برخی استان ها مانند استان قم مخابرات نه حاضر به واگذاری امکانات می شود و نه به عقد قرارداد مشارکت علاقه ای نشان می دهد.
با وجود تمام این تفاسیر در سال های گذشته با وجود دسترسی مردم به اینترنت پهن باند موبایل همچنان درخواست برای دریافت ADSL رشدی روزافزون داشته است، البته سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و به تازگی شرکت ارتباطات زیرساخت به کیفیت سرویسی که به مردم ارایه می شود پرداخته و حتی عنوان کرده اند در کشور از نظر کیفیت اینترنت پنج نقطه بحرانی وجود دارد. به هر صورت شرکت های ارایه کننده خدمات اینترنتی موظف شده اند در مناطقی که به دلیل کمبود امکانات، دلایل فنی یا سایر موانع امکان ارایه سرویس مناسب به مشترکان وجود ندارد، فروش سرویس خود را متوقف کنند. همین موضوع دریافت سرویس جدید برای شهروندان شهرهای مختلف را دشوار کرده است.
البته پیش از این وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که مدتی است مسوولان شرکت های ارایه دهنده اینترنت از عدم توانمندی برای ارایه خدمات در مناطق مختلف شهرها گلایه دارند، متذکر شده بود: مشکل این بخش به بحث این شرکت با مخابرات برمی گردد که به دنبال این هستیم این مسایل حل شود، چرا که برای فعالیت این شرکت ها لازم است آنها از داکت و کابل مسی استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">