ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ناشر بازی های رایانه ای گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر تولید بازی های رایانه ای با مضامین ایرانی اسلامی تاکید فرموده اند اما در واقع تعداد کمی از این بازی ها به چنین مضامینی می پردازند و اغلب بازی ها تماما خشونت بار و بر پایه بازی های خارجی تولیدی می شوند.
یکی از ناشران بازی های رایانه ای در گفت و گو با خبرگزاری میزان در خصوص انتشار مجدد لوح های فشرده بازی «call of duty» گفت: متاسفانه با وجود اینکه غیر اخلاقی بودن دموی بازی مذکور مشخص گردیده اما این بازی نه تنها از بازار پخش جمع نشد بلکه همچنان  از سوی انتشاراتی متخلف مبدا در حال تولید است و ار سوی "بنیاد ملی بازی های رایانه ای" هیچ برخوردی با آن نشده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که مابقی موسسات تولید کننده این بازی٬ محصولات خود را از بازار جمع کرده و تولید این بازی را با دموی قبلی متوقف نموده اند.
مدیریت این مجموعه با اشاره به نمونه های قبلی چنین تخلفاتی در حوزه بازی های رایانه ای افزود: این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی در عرصه بازی های رایانه ای افتاده است. منتها هیچگاه از سوی مرکز ذی صلاح که در اینجا به نام "بنیاد ملی بازی های رایانه ای" است٬ برخورد قاطعانه ای با این مساله نشده است.
وی با تاکید بر دستور رهبر معظم انقلاب درخصوص بازی های رایانه ای تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها بر تولید بازی های رایانه ای با مضامین ایرانی اسلامی تاکید فرموده اند اما در واقع تعداد کمی از این بازی ها به چنین مضامینی می پردازند و اغلب بازی ها تماما خشونت بار و بر پایه بازی های خارجی تولیدی می شوند.
 این ناشر اضافه کرد: سالانه بودجه مناسبی از سوی دولت برای تولید بازی های رایانه ای ایرانی به بنیاد ملی پرداخت می شود. متاسفانه بنیاد نه تنها آن مبلغ را هزینه نکرده بلکه هزینه تولید این بازی ها را از ناشران دریافت می کند. بنیاد با فشار آوردن بر ناشر خرید بازی ایرانی از بازی سازان را تنها راه حضور در مناقصه بازی های خارجی اعلام می کند.
قائم مقام این موسسه اذعان کرد: بنیاد به جای اینکه در مقام تولید کننده ظاهر شود، بیشتر به واسطه گری بین طراح بازی و ناشر عمل می کند و به نوعی با سیاست های غلط ناشر را مجبور به خرید بازی های بی کیفیت ایرانی می کند. در این میان و با وجود تمام این فشارها٬ هیچگاه بنیاد در زمینه بازی قاچاق اقدامی انجام نداده است.
 وی خاطرنشان کرد: از سویی معضل دیگر بحث بازی های خارجی است. این بازی ها بدون کپی رایت و با روشی غیر قانونی و خلاف کپی رایت وارد ایران می شوند. بنیاد بر محصولی که هزینه وارداتش صفر بوده و از راهی غیر قانونی وارد شده چهره ای قانونی بخشیده و حتی بابت آن مبالغ سنگینی نیز دریافت می کند. همین مبالغ به جای استفاده از بودجه دولتی برای خرید بازی از بازی ساز ایرانی صرف می شوند. این بدان معنی است که برای تولیدی ملی از راهی غیرقانونی کسب هزینه می شود. هزینه ای که در آن شبهه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">