ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمایت رییس جمهور از شبکه شاد

| دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

همزمان با شیوع کرونا بود که شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) بر سر زبان‌ها افتاد و در اختیار بالغ بر 14 میلیون و 500 هزار دانش آموز، والدین و معلم‌های سراسر کشور قرار گرفت.
به گزارش آی‌تی آنالیز راه‌اندازی شاد اما با محدودیت‌های زمانی، زیرساختی، مالی و امکاناتی و شرایطی که کرونا به کشور تحمیل کرده بود، کاری عظیم و در عین حال پرریسک بود.
با این حال اما مدیریت نظام آموزشی کشور با اتکا به توانمندی‌های داخلی و همسو با سال رونق تولید ملی، وارد این کارزار شد. به فاصله کوتاهی از راه‌اندازی این شبکه ملی، توجه رسانه‌ها نیز به برخی از نقایص و مشکلات شاد جلب شد.
اگرچه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اشراف و پیش‌بینی برخی از کاستی‌ها، تلاش مستمری در اصلاح و بهبود این شبکه با کمک شرکت‌های داخلی بکار گرفت که این مهم همچنان نیز ادامه دارد، کما اینکه اپلکیشن‌ها و شبکه‌های عظیم اجتماعی در سراسر دنیا نیز با میلیاردها مخاطب، سرمایه‌گذاری‌های کلان و سال‌ها کار، همچنان در حال رفع اشکالات و ارایه قابلیت‌های بیشتر و جدیدتر هستند.

 

ایرادهای شبکه شاد برطرف شد
در همین راستا و با دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات کاربران این شبکه بزرگ بود که مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در نسخه جدید ارائه‌ شده از نرم‌افزار شبکه آموزشی دانش آموز (#شاد)، ایرادات نسخه‌های قبلی برطرف شد و دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند با به‌روزرسانی نسخه قبلی، نسخه جدید را جایگزین و بهره‌برداری کنند.
شرفی گفت: گزینه‌ای روی اپلیکیشن شاد قرار گرفته است که امکان فشرده‌سازی فایل‌ها را فراهم می‌کند.
وی افزود: طی روزهای آینده دو ابزار در اپلیکشین شاد برای حضور و غیاب و دیگری برای پخش آنلاین یا زنده است.
آنچه مسلم است در روالی عادی، ارایه به روزرسانی‌ها، رفع مشکلات، بهبود عملکرد و افزودن قابلیت‌های بیشتر به شبکه شاد، همچون دیگر شبکه‌های بزرگ و اپلیکیشن‌های مشابه داخلی و خارجی، همچنان ادامه خواهد داشت و شبکه شاید نیز فرایند طبیعی بهبود و بلوغ در خدمات خود را سپری خواهد کرد.

 

رییس جمهور حمایت کرد
اما فرصت‌ها و ارزش‌های پیدا و پنهان در پس شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) موضوعی است که ابعاد گسترده‌ای دارد که با توجه به مشکلات طبیعی و پیش روی این شبکه، کمتر مورد توجه قرار گرفته است و نباید از آن غافل شد.
موضوعی که خود می‌تواند دستمایه یک بررسی و پژوهش قرار گیرد که این پروژه ملی چگونه شکل گرفت، پیش می‌رود و با توجه به ظرفیت‌سازی‌های گسترده‌ای که در حال ایجاد است، قابل استفاده در دیگر طرح‌ها و میزبانی کاربران بیشتر و جدیدتر نیز هست.
شاید به همین دلیل بود که شخص رییس جمهوری نیز صراحتا به دفاع و تقدیر از فعالیت‌های پشت صحنه و پیرامون شبکه شاد پرداخت.
رییس جمهور در جلسه هیات دولت با بیان راه‌اندازی شبکه شاد گفت: من کتبا و شفاها به مرکز ملی فضای مجازی دستور دادم که آنها یاری و کمک کنند که این سامانه کامل شود.
وی افزود: این سامانه آغاز بکار کرده و به طور طبیعی ممکن است نواقصی مشاهده شود که باید رفع شود.
رییس جمهور اعلام کرد: همچنین به مرکز افتا دستور دادم که برای امنیت این شبکه تلاش کنند. ما باید این شبکه را کامل کنیم و این آغازی است که باید در ماه‌های آینده و در فرصت تابستان تکمیل شود.
روحانی ادامه داد: از این شبکه خوب ما باید استفاده کنیم، حالا آموزش و پروش می‌خواهد پیام یا درسی را در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور بگذارد، می‌تواند در آینده و همواره از بستر این شبکه استفاده کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">