ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دادگاه عالی اروپا درخواست اوبر مبنی بر ثبت شرکت در اروپا به عنوان یک شرکت خدمات دیجیتال را رد کرد و آن را تحت قوانین حمل و نقل اتحادیه اروپا قرار داد.
فناوران- دادگاه اتحادیه اروپا در حکمی گفته است که شرکت اوبر یک شرکت حمل و نقل محسوب می شود و باید در شهرهایی که فعالیت می کند در چارچوب قوانین چنین شرکت هایی فعالیت کند. اپلیکیشن اوبر به کاربران امکان می دهد به جای استفاده از تاکسی برای رفت و آمد شهری، از خدمات خودروهای شخصی کمک بگیرند. 
این درحالی است که اوبر می گوید فقط خدمات دهنده اطلاعات دیجیتالی از طریق اپلیکیشن به کاربران خود است و فقط کاربران و رانندگان را به یکدیگر متصل می کند؛ به همین دلیل فعالیت آن نباید در چارچوب قوانین شرکت های تاکسیرانی محسوب شود. 
این شرکت در عین حال گفته است که در بسیاری از شهرهای اروپایی که فعالیت دارد، در چارچوب قوانین حمل و نقل محلی فعالیت می کند. این پرونده پس از آن مطرح شد که مقامات بارسلون در اسپانیا از اوبر خواستند در چارچوب قوانین محلی تاکسیرانی عمل کند. اوبر در واکنشی به رای دادگاه گفته است که این حکم در عملکرد این شرکت در کشورهای اروپایی که در آن فعال است تغییر چندانی ایجاد نمی کند. اما تحلیلگران معتقدند که این رای بر بازار کار موقت تاثیرگذار خواهد بود. به گفته تیو لگت، خبرنگار امور تجاری BBC، رای دادگاه نشان می دهد که تا مقامات و نهادهایی که در تدوین قوانین فعالیت شرکت ها و خدمات تجاری دست اندرکار هستند، چه حد تلاش دارند تا فهمی از پدیده بازار کار موقت به دست آورند. 
از زمانی که اوبر حدود 10 سال پیش کار خود را آغاز کرد تاکنون بارها در کشورهای مختلف مجبور شده است الگوی فعالیت خود را پس از اقدام نهادهای قانونی این کشورها علیه آن، تغییر دهد. اوبر البته در گذشته گفته بود که چنین احکامی باعث تضعیف ایجاد اصلاحات در قوانینی خواهد شد که اوبر آنها را قوانین منسوخ خوانده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">