ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خروج 300 فعال صنفی از حوزه IT در 2 سال گذشته

| شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

گرانی دلار و کاهش شدید مراجعه به بازارهای کامپیوتر موجب شده است که بازارهای کامپپیوتر نیمه تعطیل شود.
فناوران - اما این همه داستان نیست و بنا بر اظهار فعالان بازار کامپیوتر در سال های اخیر تعداد زیادی از فعالان صنف آی تی از این حوزه خارج و در بخش های دیگری سرمایه گذاری کرده اند که این روند در شش ماه اخیر شدت گرفته است.
به گفته صالحی، یک کارشناس و فعال بازار کامپیوتر در نیمه دوم سال گذشته تعداد افرادی که از حوزه آی تی خارج شده اند افزایش یافته و این فعالان صنفی سرمایه خود را در بخش های دیگری چون مسکن، مواد غذایی و ... صرف کرده اند.
این فعال بازار افزود: در سال جدید هم این روند شدیدتر شده است. 
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران هم با تایید این مطلب می گوید که در 2 سال گذشته 300 عضو این صنف از حوزه آی تی خارج شده و سرمایه خود را در بخش های دیگری صرف کرده اند. به گفته میرمهید، بخشی از این سرمایه در بازار ایران و بخشی دیگر در بازارهای خارج از کشور متمرکز شده اند.
به گفته سید مهدی میرمهدی، علاوه بر خروج سرمایه این اتفاق به بیکاری فعالان صنفی به ویژه کارمندان و کارگران صنف آی تی منجر شده است. به گفته وی، فعالان این صنف نه تنها با مشکل کاهش خرید کالاها از سوی خریداران و کاهش نقدینگی برای واردات کالاهای آی تی بلکه با مشکلات دیگری چون مالیات و بیمه مواجه هستند و توان مقاومت در این بازار را ندارند. به همین دلیل از بازار خارج شده اند. وی افزود: در صورتی که شرایط به این نحو ادامه یابد، شاهد تعطیلی بازارهای کامپیوتر خواهیم بود.
کارشناسان هم با تایید گفته های رییس اتحادیه صنف رایانه می گویند: بازار در آستانه ورشکستگی است و به نظر می رسد با توجه به نوسانات نرخ دلار و حل نشدن مشکلات صنف به زودی شاهد تعطیلی بازارهای کامپیوتر باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">