ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی و شناسایی مجموعه شرکت‌های آسیب دیده از اختلال و قطعی اینترنت تشکیل شده است، گفت: خسارات وارده ناشی از اختلال و قطعی اینترنت با وام‌های بلندمدت و کم بهره برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها جبران خواهد شد.
به گزارش خانه ملت روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به موضوع قطع اینترنت و آسیب‌های وارده به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها، عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به موضوع قطع اینترنت و آسیب‌های وارده به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها توجه ویژه دارد و در وزارت ارتباطات نیز تصمیم‌گیری شده که یک بسته حمایتی برای این مجموعه‌ها پیش‌بینی شود.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که در این حوادث متضرر شدند با اختصاص وام‌های بلندمدت و کم بهره حمایت صورت دهد.

وی ادامه داد: قطعاً این دوران کوتاه نیز می‌گذرد و کسب و کارهای جوانان ایرانی با توانی بیشتر ادامه خواهد یافت.

دهقانی فیروزآبادی گفت: قطعاً شرکت‌هایی که به دلیل اختلال و قطع اینترنت متضرر شده اند را مورد حمایت قرار خواهیم داد. در حال حاضر کارگروهی برای بررسی و شناسایی مجموعه شرکت‌هایی که آسیب دیده‌اند، تشکیل شده تا این خسارات برآورد و جبران شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قانون جهش تولید دانش بنیان ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد، گفت: این قانون، قانون مترقی بوده که در سطح دنیا نیز از قوانین مترقی در حوزه حمایت از علم و فناوری به شمار می‌آید.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: هم اکنون در حال تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان هستیم و امیدواریم با حضور رئیس جمهور جلسه دوم را نیز تشکیل دهیم، تاکنون یک جلسه با حضور رئیس جمهور و 5 جلسه جانبی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون تشکیل شده و تاکنون 90 درصد آیین‌نامه اجرایی این قانون مترقی تدوین شده است.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: این قانون برای بخش خصوصی جذابیت‌های بسیاری دارد و متصدی اجرای این قانون بخش خصوصی فعال و زیست بوم علمی و فناوری کشور خواهند بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">