ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) گزارش داد: دادستانی شهر میلان در شمال این کشور پرونده ای در خصوص فروش سیستم های انفورماتیکی جاسوسی به تروریست های سعودی گشود.

 به گزارش خبرگزاری آنسا، 'الساندرو گوبیس' دادستان شهر میلان از فروش احتمالی 'کد منبع' نرم افزار جاسوسی موسوم به 'گالیله'، توسط دو تن از همکاران سابق شرکت سیستم های نظارتی 'هاکینگ تیم'؛ به یک شرکت سعودی خبر داد و پرونده ای در این زمینه گشود.

بر اساس فرضیه دادستانی میلان، دو نفر از کارمندان سابق شرکت مذکور بنام 'مصطفی معنی' و 'گوئیدو لاندی' این نرم افزار جاسوسی را به یک شرکت سعودی که گفته می شود نقش واسطه را برای یک خریدار دیگر (که هنوز باید شناسایی شود)، ایفا می کرد، به بهای حدود 300 هزار یورو فروختند. دو نامبرده متهم به دسترسی غیر مجاز به سیستم انفورماتیکی و افشای راز صنعتی شدند.
دادستان میلان با این احتمال که نرم افزار جاسوسی به دست تروریست ها افتاده باشد، دستور بازرسی شرکت 'مالا' را در شهر تورینو درشمال ایتالیا صادر کرد.
به گزارش ایرنا دادستانی میلان احتمال می دهد که تکنولوژی شرکت 'هاکینگ تیم' ارایه دهنده خدمات نظارتی به دولت های سراسر جهان،به دست تروریست های عربستان سعودی افتاده باشد. خود این شرکت نیز در ماه جولای گذشته مورد حمله شدید انفورماتیکی قرار گرفته بود .
بازرسی ها از سوی دادستان حاکی از توسعه تحقیقات در خصوص حمله انفورماتیکی به شرکت هاکینگ تیم است که نرم افزار گالیله را می فروخت. در این پرونده مجموعا 5 نفر تحت بازجویی هستند.

  • ۹۴/۰۸/۱۳

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">